onsdag 8 april 2009

Att vara tillsammans med en så kallad hårding.

Igår hann M dra till med två riktigt tuffa citat i bilen.

1. Vi hör M.I.As Paperplanes på radion. M har alltid avskytt hennes musik men efter Slumdog Millionaire är han tydligen frälst. Han störde ihjäl sig när jag lyssnade på hennes "Arular" och skrek i bilen om att jag var tvungen att stänga av för att han blev så stressad. I alla fall. Jag påpekade hur lustigt det var att han satt och kommenterade "beats" i låten som att det vore den mest naturliga sak i världen. Sen svamlade han något om att gillade mycket hip hop - främst kvinnliga artister. Efter en stund kom sedan hans avslutande dom angående M.I.A:

"I'm fuckin down with it"

Jag visste inte riktigt vad jag skulle säga så jag sa

"Är du fuckin down with it?"

Vilket han bekräftade. Jag rodnade lite och koncentrerade mig på bilkön. Han undrade varför jag inte ville se honom i ögonen. Jag pekade på trafiken och sa att jag inte kunde.

2. Vi åker till Hemköp för att införskaffa pastafjärilar. Han var på sitt kaxiga humör - Kaxe brukar jag vanligtvis kalla honom vid de tillfällena men då blir han oftast sur och förvandlas istället till sitt andra alter ego Mr Mopy. Samma igår. Jag undrade om han inte kunde försöka vara lite trevlig och varm en stund. Det kunde han sa han eftersom:

"Jag är mjuk även om jag är hård."

Han trodde att jag skrattade med honom när jag hoppade ur bilen.

8 kommentarer:

Anna sa...

Så mycket kärlek - jag blir tårögd.
Fan vad fint.

Sa Anna

återkommandebesökare sa...

Hahaha! Alla dessa konversationer du skriver ned är fruktansvärt underhållande! På något sätt fungerar din blogg som en katalysator för inläggen på Bloggfrossa och vice versa. Dubbelt upp, dubbelt så kul!

Madelen sa...

Underbart!!

Dan (gearhead) sa...

oh the joy :)

Sassy sa...

Din M verkar vara en riktig tuffing! Men det är klart att en tuffing som du måste ha en mjuk hårding till karl!

Nu ska jag boxas, synd att inte du kan vara med!

kram

Anne sa...

Ni är som yin och yang, du och din M. Era bloggar är väldigt underhållande var för sig, men helheten man får om man läser båda är helt fantastisk!

Josefine sa...

anna: haha... ja det är faktiskt så även om det kan verka lite.. eh.. konstigt.

återkommandebesökare: tack! m ska ju vara så hård och tuff hela tiden i sin blogg så jag tycker att det kan vara på sin plats att visa hans... eh.. mjuka sida också!

madelen: tack!

dan (gearhead): eller hur!

sassy: ja visst. en riktig hårdning är han tror han! kram!

anne: vad snäll du är! tack.

Blue sa...

*gapflabbar*

Det låter som Farbror Blå när han inte vill diskutera något mer och säger "drop it like it's hot".

Det går inte att förklara, men det är INTE okay när någon som avskyr allt som har med hiphop att göra säger en sån sak.

Drop it like it's hot!!!!

Önskad effekt får det ju visserligen, eftersom jag spenderar nästföljande halvtimma med att håna honom allt vad jag orkar. Och jag oooorkar verkligen :)