onsdag 22 april 2009

Kalsipp-testet.

Som bekant är M något (sjukligt) känslig när det gäller behandlingen av hans benkläder. Det borde egentligen betyda att han alltid får ta hand om sin kalsipptvätt själv så att den blir gjord på ett för honom tillfredsställande sätt. Nu är det dock jag som har handen om tvätten idag liksom förra veckan.

Förra veckan tvättade jag när han var på jobbet. Av misstag (sant) hamnade två par av hans "nyare" kalsonger i torktumlaren dit de förbjudits att färda av självaste kalsippägaren. När han kom hem gjorde jag ett litet blindtest på honom. Jag valde ut ett antal kalsonger som han skulle avgöra torksättet på.

Resultat:
* M pekar ut de två paren som varit i torktumlaren som de som otvivelaktigt blivit varsamt fläktade i torkskåpet
* M pekar ut de tre paren som varit torkskåpet som de som utan tvekan blivit misshandlade i torktumlaren

Idag ligger alltså alla kalsonger i torktumlaren och jag finner det oerhört tillfredsställande.

....
OBS! Kanske är detta ett lur och alla kalsonger hänger i själva verket i torkskåpet. Hur det ligger till ska M få gissa ikväll när jag kommer hem från ett arbetspass. Spänning i vardagen när den är som bäst!

2 kommentarer:

LillaGrå sa...

Hahaha... Du är så rolig! Underbart rolig vardagsdramatik!

Josefine sa...

tack så mycket! det blir jag glad för! :)