torsdag 30 april 2009

Lyckan:

Jag och mitt livs kärlek väntar barn.

Idag var jag och Mikael på ultraljud och fick för första gången se vår bebis som legat där inne och guppat i 18 veckor. Det var en stor och omvälvande upplevelse att få se den lilla lilla människan och det lilla lilla hjärtat slå som det ska. Hittills har allt känts så diffust och orealistiskt men nu vet vi att den lilla ärtan finns där inne på riktigt!
Vi kommer att göra vårt bästa för att det ska bli en snäll och smart liten tuffing precis som sin storasyster.

41 kommentarer:

Frida sa...

Grattis! Känns lite fånigt, för jag känner er ju inte, men jag tror ni blir fina föräldrar. Ni verkar intelligenta och empatiska, och det är fint det! Dessutom verkar ju storasyster superskön, så där har ni ju lyckats (och hennes mamma då så klart)!

Kristina af Knusselbo sa...

Grattis! Jag har börjat följa din blogg också efter att ha följt Mikebikes ett tag och jag gillar er båda skarpt! Grattis igen.

LillaGrå sa...

Åh! Grattis grattis grattis (ett grattis till er var)! Ni är ju mitt i något underbart samtidigt som ni har något ännu mer underbart framför er!

miri sa...

å nej, vad fint!
nu vart jag allt lite rörd. jag kan inte hjälpa det, ja e en soft jävel även fast jag försöker dölja det. så jävla tuffast av allt. grattis finaste finaste du!

Ann-Louise [En bulle ur ugnen] sa...

ÅH!!!! GRAAAAAAAAAATTIS!!!! Sitter här med vääärldens största leende. Det går från ena örat till det andra.

Det här var helt fantastiskt underbara nyheter!!!
Stor kram! :)

Världen enligt J. sa...

Grattis! Ultraljud är en jäkligt häftig upplevelse, att se den lilla människan studsa omkring och sprattla!

optikerdotter sa...

jag har visserligen redan sagt det inne på bloggfrossa, men en sån här grej förtjänar ännu mer hurra, så hurra! grattis!

Mr Elway sa...

Grattis även här! Och kul att du satte på kommentarerna igen. Räknar med att du/ni håller oss uppdaterade framöver!

Harry sa...

Innan jag skördat kvällens inlägg från dig och mikaelcykel tänkte jag skriva att era bloggar är en jävla fröjd att läsa. Dem kompleterar varandra med så mycket kärlek på ett subtilt sätt. Att få läsa det här gör att mina påtänkta ord faller lite platt på något sätt. Att jag önskar er all lycka känns bara smått på något sätt i sammanhanget. Att folk man inte känner kan göra en så glad är fan ändå rätt konstigt...

Harry sa...

Att jag vill ge massvis, men ändå självklar, cred för att du hade med s i inlägget glömde jag nämna i min kommentar tidigare. Det kändes ändå självklart att du skulle nämna henne men det var ändå vackert att se på pränt. Hela familjen är hela familjen!

Melinda sa...

Vad glad jag blir för er skull! Stora grattiskramar!

Anne sa...

Stort grattis!

Jo tjena sa...

Grattis :D

Rastapopoulos sa...

Stort Grattis! så himla fint och roligt.

Kanalisera sa...

Grymt! Stort grattis. Det är rätt underbart med bebisar :-)

Medelklassman sa...

Nej men jädrars. Vad roligt! Nu vet jag inte om jag inbillar mig, men jag hade nåt sånt lite på känn för ett tag sedan när du var inne på Kanalisera och kommenterade. Men vafanken, jag är ju ingen Saida.

Anyways, götta er nu med detta. Überkul!

Nemo sa...

Grattis. Jättegrattis. Sagt på Bloggfrossa. Även här.

Har Ryssland någon blogg?

Jeppehej sa...

Det här var roligt. Stort grattis!

~Sol~ sa...

Gratulerar. =)

maria sa...

Grattis! Vad roligt!

Tinalinatiny sa...

ÅH, GRATTIS! Så otroligt glad jag blev när jag läste det! Konstigt nog var jag närapå att börja gråta, hihi. Grattis igen :)

Krib sa...

Grattis!
Den där känslan man har när man går ifrån ultraljudet första gången tillhör lätt min topp tre på goda dagar i livet.
Ser framför mig en hel radda inlägg om hur begåvat barn ni fått ;)

Sandra sa...

Grattis till bebisen! Hoppas allt går toppen och tack för kul läsning,

Honey sa...

har redan sagt grattis till mike, så grattis här också! ryssland kommer fö säkert bli en exemplarisk storebror och barnvakt :)

Tinselflickan sa...

STort grattis till er båda! :)

Anonym sa...

Nämen ÅÅåååååååå. Stort stort grattis till miraklet :-)

Kraaaaaaaaaaam

Robbelibobban sa...

Bränner av ett stort GRATTIS här inne också!

jonna sa...

barn är the shit.

Å sa...

STORT GRATTIS!!!

Sassy sa...

Grattis igen gumman! Två tuffingar som ni kommer självklart att få en tuffing till avkomma. Och vad är öl i Slottis mot ett liv i magen?

kram

Josefine sa...

Frida: Tack! Och tack igen för dina fina ord!

Kristina af Knusselbo: Vad roligt! tack så mycket!

Lilla grå: ja det känns faktiskt helt underbart och samtidigt jättenervöst! Och tack! :)

Miri: Tack snälla du! Jag blir så glad för alla snälla snälla ord!

Ann-Louise: hahaha... tack! Hoppas att den blir lika gullig och tuff som din Charlie!

Världen enligt j: Ja det var verkligen häftigt. Visste inte riktigt om jag skulle skratta eller gråta fast det var nog både och som var på väg ut tror jag! :)

optikerdotter: tack för det!!

Mr Elway: haha.. ja jag fick dölja dem tillfälligt för det fanns en avslöjande kommentar för någon dag sen.. Och tack!

Harry: Det var verkligen roligt att höra. Alltsammans! Med cred och allt. Lilla S:et är min lilla älskling så det känns inte som att det blir mitt första barn det här fastän det är det rent biologiskt. Inte så noga det där med hela och halva syskon och egna och lånade barn. barn är barn!

Melinda: tack så hemskt mycket! kram tillbaka!

Anne: tack! :)

Jo tjena: tack tackar! :)

Rastapopoulos: Tack! Ja det känns verkligen fint och extremt roligt!

Kanalisera: tack tack! ja det verkar verkligen underbart (och lite jobbigt men så är det ju med kids)!

30+: haha.. ja jag har ju kommenterat där en del. kändes lite extra aktuellt nu även om jag haft många tankar om det redan innan jag ens "fick" s:et. så lite saida var det nog! och tack tack! och nu mår jag inte illa längre så nu är det mest underbart..

nemo: tack! haha.. nä han har ingen blogg än. han tycker att det är lite töntigt med en hel bloggfamilj. eventuellt startar han en snart i alla fall.. :)

jeppehej: ja det känns skitkul verkligen! tack!

sol: tack :)

maria: tack igen tack tack!!

tinalinatiny: åh tack! ja jag har också blivit så där rörd när bloggar jag följt ett tag kommit med såna här avslöjanden.. :)

krib: ja det var så fint så det nästan var overkligt. tror knappt jag blinkade ens.. :)

miss s: tack för att du uppskattar och bloggen och tack för grattiset!

tiggerr: tackar tackar! :) ryssland är så härdad av s:et så han kommer tåla vad som helst från en bebis nu. han blir en skitbra storebror!

tinselflickan: tack så hemskt mycket! :)

maria byström: åh tack! det känns helt underbart och konstigt och roligt på en enda gång! KRAM

robbelibobban: tack så hemskt mycket!

jonna: ja det är de minsann! :)

Å: åh tack så mycket!

Sassy: tack tack tack kära du! du var ju den första som fick veta till och med! ja efter mikael då.. :) en bebis i magen är fint minsann. den sprattlar så att det känns nästan som att dricka öl!

Åsa sa...

Grattis!!
Ser redan ut som ett praktexemplar! :-)

Anonym sa...

GRATTIS!!!

Dr A. Gosskropp sa...

Gratulerar till ett synbart vackert exemplar!
Har ni berättat för Ryssland?

Anonym sa...

Grattis.

Johan I Majorna

Pernilla sa...

Hmm.. Ser ut som en pojke va?

Stort grattis!

Anonym sa...

Grattis!!!
/marie

Fredrik sa...

Har varit avklippt från omvärlden senaste dagarna så om än sent om sänder; stort grattis.

Sara sa...

Stort, stort grattis! Jag är så fantastiskt glad för er skull!

Thérèse sa...

Grattis!

Anonym sa...

pozyczki dla bezrobotnych
pożyczki pozabankowe 20 lat
rekomendowane witryny internetowe
pożyczki pozabankowe do 5000
http://pozyczkibezbik24.biz.pl
świeże informacje
pożyczka na dowód nysa