tisdag 14 april 2009

Mellbystrand en gång till.

Helgen har spenderats i Mellbystrand med böcker, M, Ryssland och mat. Ingen tv-tittning, ingen dator och knappt någon radio. Det var skönt. Nu överkonsumerar jag i stället och ser SVT gomorron (shit! är Henke Larsson gråhårig?) samtidigt som jag sitter framför datorn.

Vi var mörkrädda både jag och M. Han för att han läste "Svensk maffia" och jag för att jag äntligen fick tid att plöja igenom Ekmans "Händelser vid vatten". Vi tyckte att det knackade på dörren. Båda nätterna tyckte jag att någon gick omkring i hallen. Jag låg och hoppades på att M skulle vakna för att gå på toaltten för då skulle jag märka hur det verkligen låg till där ute. Sen somnade jag.

M erbjöd sig att göra "en Mikael Nyqvist". Det vill säga dansa runt i uppknäppt skjorta med utsträckta armar på ett sätt som inte någonstans ser friskt ut. Jag tackade ja och fotodokumenterade när han genomförde dansen uppe på sanddynorna. Tyvärr ingenting jag får visa upp för allmänheten.

6 kommentarer:

Linnéa sa...

Åh, så synd. :(

mikebike sa...

hahaha... nä för helvete. när jag gör en michale nyqvist är det for your eyes only... och den där oskyldiga familjen lite längre bort på stranden.

t.b.f.t.e. sa...

Ni vet att ni måste visa upp det för någon (mig) förr eller senare.

mikebike sa...

tbfte: med lagom mycket vin i omloppet så... :)

Josefine sa...

linnéa: haha.. är du säker på det?

mikebike: ja fram till att du gör något dumt i alla fall!

tbfte: ja men visst. det är bara att komma hit. det blir visning på storbild.

mikebike: tror inte att det behövs. jag kan visa ändå.

miri sa...

haha, skrek han också, som för att släppa ut sina demoner. det är väl vädigt nyqvistiskt.