onsdag 15 april 2009

Huvudvärken kvadruplas så här:

1. Man går till apoteket där de i vanlig ordning rör sig i snigelhastighet och inte trycker framåt i kösystemet fastän det uppenbart inte finns någon som har nummer 30. Får lust att döda någon för att få tag på värktabletter.

2. Sen går man till ICA. Där har de en kassör som inte är av denna värld (på det väldigt dåliga sättet). Han är av den flåshurtiga nöjda korpulenta gubbtypen med guldsmycken fanimig överallt och han drar gubbskämt snabbare än en gris hinner blinka. Varför måste man dra gubbskämt om man är född innan 60-talet? Finns det inget sätt för dem att undkomma? Han tittar på mig för att jag ska le åt hans gubbiga skitgubbskämt. Det gör jag inte. Jag vill döda...

3. ...eventuellt röktanten som står bredvid i en stickad indiantröja med luva. Synen av den får det att explodera i huvudet.

4. Så har man en kärringjävel med lilatonat hår framför sig i kön som var inne förra helgen för att köpa "helgskinka" och då missade de att dra av 14 kr på hennes slaktade påskgris. Flåshurtige gubbskämtsgubben ringer och ringer med sina guldprydda korvfingrar för att få reda på vad han ska slå in för kod. Jag väntar. Jag vill dö.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Du tog inte vägen om Västerhus på vägen hem då??????? =))

Johan I Majorna

Fredrik sa...

Det stavas Murphy.

Jo tjena sa...

Om du vill ha riktiga painkillers som kan få en häst lugn - säg till!

Sassy sa...

Herre gud, att handla när man har huvudvärk är inte mänskligt! Och var kommer alla idioter ifrån? Och varför samlas de på ett och samma ställe?

Hoppas huvudvärken har gått över nu!
Själv ska jag smörja in mig med min hemliga anti-rynkkräm som förhindrar åldrandet totalt!

kram

Anique sa...

Hahahaha. "drar gubbskämt snabbare än en gris hinner blinka". Den ska jag använda så snart jag får tillfälle.

Daniel sa...

Håll dej hemma. Köp en pixxa å snask. Titta på en skräckis. Å painkillers försvinner

Anonym sa...

Usch, vissa dagar är allt bara pyton. Hoppa du mår bättre nu!

Josefine sa...

Johan i Majorna: Ja men det skulle jag ju ha tänkt på när jag ändå var ute på mardrömsrunda!

Doktoranden: Ja så måste det vara.

Jo tjena: shit vad bra med en egen painkillerlangare! :)

sassy: nä det är ju inte det! borde ha fått någon att gå iväg åt mig. inte mänskligt att gå och handla huvudvärkstablett när man HAR huvudvärk.haha.. anitrynkkrämen! kram

Anique: haha.. ja av någon anledning tycks de där gubbskämten aldrig sina. möjligtvis för att de gärna återanvänder alla om och om igen helt utan att skämmas. gärna på samma person.

daniel: det är exakt vad jag borde ha gjort! nästa gång blir det det istället.

maria: ja nu är det bra igen! jag blir ju helt oproportionerligt gnällig när jag har huvudvärk.