onsdag 8 april 2009

Mickebicke kom hem för jag längtar efter dig.

Nu har jag ätit mat. Ätit piratpengar. Läst. Kollat på tv. Klappat Ryssen. Ätit vindruvor. Nu längtar jag efter att M ska komma hem för han är bäst i världen. Ikväll kommer han dessutom att vara söt de luxe. Det är han alltid när han blivit trakasserad. Tyvärr verkar han på riktigt planera hämnd. Vi får se hur det blir. Jag har mer att ta av vid behov om man säger så.

En helt annan sak: igår morse blev Stian Holes nya barnbok "Herman och eldsvådan" recenserad av Magnus Utvik i SVT Gomorron. Jag kände inte till Holes förra "Herman och sommaren" och blev alldeles begeistrad i hans bilder. Titta titta!
Två sista illustrationerna lånade här.

5 kommentarer:

Medelklassman sa...

Erkänn att ert halvoffentliga gnabbande är någon form av sjukt förspel?

Sen när ni kivats i tre dagar har ni något slags förlösande aggressiv vuxenkramarstund så Ryssen kryper ihop av skräck bakom soffan.

Eeeeuuuww.

Anique sa...

Ja, visst är böckerna helt fantastiska! Längtar tills jag får läsa dom för o.

t.b.f.t.e. sa...

underbart!

Josefine sa...

30+: oh motherfucker vilken sjuk sjuk fantasi du har! är det här ett fall av "som man känner sig själv känner man andra"?

Anique: jag har inte läst någon av dem men måste! har bara sett illustrationerna.

tbfte: indeed!

Sassy sa...

Vilka coola bilder!

Blev det någon hämnd sedan?

Du får allt börja med boxningen sen när du kan:)

kram