onsdag 15 april 2009

Nu är det synd om mig.

Huvudvärk
Skoskav
Yrsel (åh nej yrsel den bara kom från ingenstans och soffan snurrade runt)

och ovanpå all denna misär så har jag tvättid om någon timme.

Vill
inte.




(okej jag fattar att det inte är synd om mig. allt ovan är banaliteter såklart. tänker läsa En förlorad värld och längta efter en drink tror jag bestämt.)

- ... Det är ett litet, skyggt vin som en gasell.
- Som ett litet skogstroll.
- Ett litet spräckligt ett i en grön gobeläng.
- ... Och det här är ett vist gammalt vin.
- En profet i en grotta.
- ... Och det här är ett pärlhalsband om en vit hals.
- Som en svan.
- Som den sista enhörningen.
Och så lämnade vi gemakets gyllengula ljusskimmer för stjärnljuset därutanför, satte oss på springbrunnens kant med händerna i det svalkande vatnnet och lyssnade berusat till plasket och porlet över stenarna.
- Tycker du verkligen att vi ska dricka oss fulla varenda kväll? frågade Sebastian en morgon.
- Ja jag tror det.
-Det tror jag också.

(Evelyn Waugh En förlorad värld - Kapten Charles Ryders andliga och värdsliga äventyr)

4 kommentarer:

Sassy sa...

Det är faktiskt synd om dig på riktigt! Skoskav är inte att leka med, det kommer trea på min smärtlista, bara mensvärk och huvudvärk kommer före.

Jag älskar också broar, det är så mäktigt att befinna sig över vattnet.

Tack, jag köpte ett nytt schampo som visst var bra.

kram

Tinalinatiny sa...

Tvätta med huvudvärk är dock ingen höjdare. Uhh.

Himla vacker text.

Unknown sa...

Usch vad synd det är om dig. Yrsel är faktiskt hemsk.

Vad bra att S:et har bestämt sig för att bajsa på fredag. Då blir det ni som får fiska upp tian. hehe...

Josefine sa...

sassy: ja jag fattar inte hur skoskav kan göra så förbannat ont. usch. jag kan inte ens titta på det. dessutom är jag rädd för hälsenor och vågar därför inte riktigt plåstra där nere heller när jag nu måste ut och traska igen.. kram!

tinalinatiny: tvätta är ett aber!

dorro: ja jag borde vara van nu efter att ha yrselattacker sen jag var 10 men det är lika äckligt varje gång. och det ska bli helt underbart att dissikera en bajskorv! trodde faktiskt aldrig att jag skulle få uppleva det. Men vi har ju torsdag däremellan också.... watch out!