fredag 17 april 2009

Ryssland och pungen.

Rysslands bästa "trick" är att ta sats och hoppa på saker. Han åker först rakt upp i luften och landar sedan tungt med alla tassarna på ett föremål han utsett i förväg.

Imorse valde han sitt favoritmål, för kanske hundrade gången, M:s pung. Jag såg hur Ryssland ställde sig vid mina ben. Laddade. Flög högt upp i luften. Jag såg M i ögonvrån med armarna ovanför huvudet. Jag såg Ryssland glida genom luften med sina runda små lejontassar före redo för attack. Det var tyst. I en millisekund till. Sen vrålade M

FÖR HELVEEEETEEEEEEEE RYSSLAND

Jag gömde mig under täcket. Fnissade lite (mycket). Fick fnissa färdigt innan M ryckte av täcket och svamlade om att "nästa gång ska jag straffa honom".

....
Tips: M tar honom till kastreringen. Bra hämnd. Du hoppar på min pung... Jag ser till att din blir bortklippt. Väldigt maffia. (Tipset kommer ej att följas - M anser att det faller på min lott att få detta gjort eftersom han själv har en pung.)

Fundering: Vibrerar pungen? Är det därför Ryssland kan lokalisera den så ytterligt perfekt varje gång han bestämmer sig för att göra ett nedslag?
...
Saker jag sagt till Ryssland idag:
* Ryssland... du har ju för fan inga gränser.
* Det är MITT ägg.
* Nu tar du och skärper dig.

8 kommentarer:

Huskatt sa...

Skrattade högt ! Klart kul!!! (((:

Jo tjena sa...

Hahaha jag döööööör

Robbelibobban sa...

Hehehe, underbart roligt. Min katt Cosmos (även kallad fisen) har inte riktigt pungtendenserna men sticker man ut fötterna från sitt täcke på natten, ja då jävlar hugger han hårt. Även frugans armbågar är givna mål för attack. Han är 11 år och fortfarande i full gång.

Tinalinatiny sa...

Hahah, så himla roligt! Gillar teorin om att pungen vibrerar ;P

Anique sa...

Det är möjligt att jag är ute på djupt vatten här. Men kan det vara så att M har en ovanligt stor pung? Min teori är att Ryssland tar sats mot famnen - och landar på pungen trots att han försöker låta bli. Kan det vara så att M:s rondör (har läst att han har börjat dra upp kallingarna över naveln nämligen. hans egna ord!) gör så att, hm, ja pungen hamnar ett snäpp upp?

Anique sa...

Jag försöker bara hjälpa till!

Josefine sa...

huskatt: hahaha... kul att kunna stå till tjänst (eller det var ju mest m då)!

jo tjena: det gjorde m:s pung också! haha..

robbelibobban: yes! då kanske ryssen fortsätter. no mercy for mikael. han är på fötterna här också. tårna. alltid. så fort han får chansen. fisen.. haha.. gulligt!

tinalinatiny: ja det kan ju vara så! har läst om katters inbyggda kompass och det har ju med vibrationer att göra.. :)

anique: först och främst: tack för din input! jag kanske inte ska gå in på m:s pungstorlek här men jag är osäker på om det har med det att göra. kanske är det någon lukt han känner? har framfört teorin men den föll inte i god jord. m försöker verkligen täcka in hela området runt höfterna nuförtiden. kalsongerna upp till naveln, tshirtar ner så att det täcker hela skrevet. han verkar ha något att dölja. jag vet inte vad än. men du kan verkligen ha rätt i att han flyttar upp själva pungen en bit. ja nu när jag tänker efter. din teori måste stämma. han siktar på famnen men där är pungen nu för tiden. jag tror också att m kommer att uppskatta dina kommentarer mycket. ska läsa dem högt för honom senare!

Ann-Louise [En bulle ur ugnen] sa...

Hahahaha! Det här var bland det roligaste jag har läst på länge. Ha! Åh! Du berättar helt underbart! :) Kram