fredag 17 april 2009

Morgontv.

Jag älskar SVT gomorron. När det är slut vid halv 10 finns inget annat att välja på om man vill se nyheter så då blir det 4:an.

Jag hatar TV4:s Nyhetsmorgon.
Jag hatar allt med TV4. Reklamen, programledarna, deras små "mysiga" diskussioner vid frukostbordet om vin och fågelskrän. Alldeles nyss satt det några kockar och pratade om hur olika måsar låter. Sen blev det reklam. Det var nästan skönt.
....
Jag undrar också varför de envisas med att slafsa med mat varenda morgon i TV4. De smaskar och intervjuar. Pratar och kladdar och luktar på vin. Usch.
Om någon vill dra gubbskämtet "vet du att tv:n har en avstängningsknapp?" så behövs inte det. Jag har hört det innan.

5 kommentarer:

hd sa...

Jag håller med dig om att det är något sjukt med tv4.

Anonym sa...

vet du att tv:n har en avstängningsknapp?

Josefine sa...

hd: ja mycket sjukt.

anonym: hur tänker du nu? nej.

Anne sa...

Jag kan inte annat än hålla med. Älskar Gomorron Sverige, särskilt när det är Micke Lejnegaard som är programledare.
Annat är det med TV4. Två saker stör jag mig på.
1) Att programledarna alltid småfnissar när deras kamera tänds, som om de just satt och drog snuskskämt av värsta sort och ojdå! är vi i bild nu?!
2) Att Steffo Törnqvist så uppenbart bara är med för att få dricka gratis alkohol.

Den där Andreas sa...

Du har så rätt, så rätt. Jag tror dessutom att vi måste starta något av en folkrörelse. TV4 bidrar ju inte med något bra alls. De försöker med sina nollrasismveckor, men innebär det att rasism är okej andra veckor?
I deras morgon program så gör de bara reklam för för sn egna program, Let's Dance, Idol och allt vad de har. De har en tittarombudsmupp som inte fyller någon funktion mer än att samla alla klagomål till ett ställe.
TV4 är helt enkelt en kass kanal.

Om du leder oss, så följer jag i kampen mot dem!