söndag 19 april 2009

Söndag morgon har bajs i munnen.

Vi vaknar. M har ont i magen. Det behöver vädras.

Ryssland välter ner något borta vid fönstret.
S leker med porslin på golvet och det klingar oroväckande.
Jag kittlar M. S kittlar M. Ryssland hoppar på M:s pung.

M har en jobbig morgon (tycker han).

Han ber om fem minuters lugn och ro. Så jag, katt och barn går upp (vi hade troligtvis blivit utsparkade genom fönstret i annat fall). Jag skrattar åt honom och säger till S:et "han är lite trött och gnällig.." Hon håller med.

Vi går upp och ger Ryssland mat och tar fram lite frukt till oss.

S - Men du J vill vi behålla honom eller?
J - Vem?
S - Pappa menar jag.
J - Ja det tycker jag att vi kan göra.
S - Mm.. vi gör väl det då.

2 kommentarer:

Anonym sa...

hahaha... dessa mornar. Vet du, jag är också på jakt efter en boll (kattunge) nu som sällskap till Lavendel. Tipsa mig gärna om du hör någon som har en kull..

...och ha världens bästa söndag!!!

LillaGrå sa...

Haha! Det var en rolig kommentar från liten. Undrar vad hennes respons hade blivit på ett nekande svar från dig?