onsdag 1 april 2009

Nu blir det grönt.

Blomsterbänk som jag ärvt av min mormor. Nej, vi har inte fått
upp några lister här än men det kommer så fort snickaren släpar sig hit.
Nu har jag fyllt bänken med grönt. Det ska bli mer. Gräs tänkte jag. Prydnadsgräs.
Men si när jag kom hem och öppnade den lilla fröpåsen fanns det inga frön i den.
Så här många krukor ska det inte vara sen. Nej nej. Jag har sått
dekorationsgräs, svartöga och kattgräs till Ryssen. Så fort jag orkar
resa mig upp ska jag även lägga över plastfolie som den ypperlige odlare jag är.
Påsklilja. Ser verkligen fram emot att den ska börja lukta kiss.
Kattkiss. Tur att det är fint i alla fall. Tyvärr tycker inte M det.
Men frankly, I don't give a damn.
Här har jag piffat till min lilla älsklingsunges fönster med
fin plåtleksak, röd våreld och en murgröna. Murgrönan har jag satt
i en kruka som jag olovligen stal från mitt barndomshem.
Att den dyker upp på den här bilden talar för att den snart kommer
att bli tvungen att flytta härifrån. Men vem kan vara så grym
att man snor från ett barn (tänka på lilla S:et nu!)? Va?
Så köpte jag en vattenväxt. Som jag väntat på att IKEA ska få in dem igen.
Tyvärr är jag tydligen dum i huvudet eftersom jag inte kommit på tanken att bara gå till närmsta djurbutik och köpa akvarieväxt (pinsamt trögt).
Hej jag heter Ryssland. Jag är väldigt söt. Det är tur.
För jag är skitjobbig också och måste pilla på alla saker som jag inte får pilla på.

8 kommentarer:

Moped utan störtkruka sa...

ehrrm... du menar MIN kruka som jag observerat hos er men vänligt nog låtit dig behålla? Ett tag till. Noterade även att du snott min mörkgröna kruka med bruna ränder på. Det är fan inte lite fräckt.

Moped sa...

jag omformulerar mig genast för att inte ställa till med missförstånd. Den mörkgröna krukan har ett hundtandsmönster snarare. Och är min. Inte konstigt att jag inte hittade dem i höstas...

Moppen igen (igen) sa...

Och jag tror inte alls att det kommer vara några problemas med att muta S:et för att få tillbaka mina krukor. Godis, socker eller bara ett litet "Fisunge" så levererar hon dem personligen till mitt hem.

t.b.f.t.e. sa...

Vad är kattgräs för något?

Tinalinatiny sa...

Åh så vårigt fint du har gjort! Blev sjukt sugen att åka till närmaste blomsterbutik & köpa en massa grönt (& en vattenväxt, inte minst).

Ann-Louise [En bulle ur ugnen] sa...

Det blev jättefint med allt grönt! Åh! Nu blev jag sugen på att fixa och trixa lite här med. :) Kramelikram

Jenny sa...

Åh,en sån fin blomsterbänk hade suttit fint. Jag har konstigt nog arbetat upp ett växtintresse på äldre dar trots mitt tidigare massiva motstånd mot det.

Blue sa...

Jag har svarta fingrar, så jag nöjer mig med att vara imponerad över att andra klarar att plantera saker, komma ihåg namnen på växterna och klarar att hålla dom vid liv.

Men Ryssland...ohh....den lille kissen, får mina moderskänslor att gå på högvarv. Klart att en vattenväxt var till honom, och som liten söt kisse klarar man sig undan vissa regler som möjligen gäller för andra i huset. Man får pilla på allt.

Jag tror att kissarna i detta huset ska få en vattenväxt också.

Ge den lille röde en stor nospuss från Hisingen.