måndag 20 april 2009

Väldigt duktiga.

I helgen har vi rensat. Jag har slängt mängder av saker. Så otroligt skönt.

* 13 par skor
* 5 jackor/kappor
* Papper, räkningar och annat skräp

Städade bakom spisen och kylskåpet.
Skrubbade vaskskåpet rent och fint.
Badrummet rengjort i alla skrymslen och vrår (utom i skåpen som ska rensas... idag kanske).

Vi har varit ute ur lägenheten två gånger:
* Picknick i Botaniska
* Promenad över Älvsborgsbron och tillbaka

Sen ville M veta vad han skulle få för smeknamn om jag skulle ge honom "ett tufft" smeknamn. Det skulle vara ett som passade.
Jag kom inte på något. En stund senare kom han med ett förslag som gjorde att jag nästan kissade på mig i bilen. Han sa att det bara var på skämt men jag är osäker.

9 kommentarer:

Anique sa...

Åh, vad härligt med vårrensning. Jag får rysningar på armarna när jag hör sånt där.

Men namnet då? Outa det!

Josefine sa...

Ja det var skitskönt! Nu är det bara tre ton skit i sovrummet kvar.. Tyvärr är jag belagd med munkavle. Hade gärna berättat men vill att du ska kunna behålla lite respekt för honom i framtiden så jag får låta bli.

Tinalinatiny sa...

Sjukt skönt att bli av med skräp. Man borde helt klart rensa oftare.

Anonym sa...

Underbart! Gud, vad inspirerad jag blir!

Anique sa...

Jake?

LillaGrå sa...

Men gu' vad duktigt! Du kan få komma till norrland och röja och städa också;) Hos oss får man vara glad om man kan äta middag hyfsat ostört... och städa undan efter den tre timmar senare. Men det är å andra sidan bra mycket trevligare att nosa på bebis;)

Josefine sa...

tinalinatiny: ja nu jäklar ska vi hålla ordning här så det inte blir såna lass av skräp igen.

maria byström: det är verkligen underbart när man känner hur rent och strukturerat det är överallt (okej inte i sovrummet än).

anique: om det ändå vore så väl. det här är inte ens ett riktigt namn.

lilla grå: haha.. jag förstår! här får man vara glad om man kan hålla en 4.5-åring med trots de luxe ur vägen så länge att man hinner bära ut skräpet innan hon sprider ut det överallt i lägenheten igen.

Sassy sa...

Vad duktiga ni är! Vi borde också rensa, men sanningen är att vi båda har väldigt svårt för att rensa ut saker, allt kan ju komma till användning. Det är rätt fullt i vår lägenhet...

Vad var det för smeknamn? Nu måste du berätta!

kram

Anna sa...

Högg lite tag i mig när jag läste att ni slängt så många par skor!
Åhh.. jag hoppas verkligen det fanns fog för det. Kände lite typ.... vääänta jag får kolla in dem först!!

Erkänner Anna