lördag 4 april 2009

Lördag morgon.

Jag vaknar tidigt och går upp och lägger mig i soffan. Läser bok och väntar på nyheterna. Så kommer M upp och går på toaletten. Jag slår över till 3:an en stund för att se vad som är på.

J-Kom och kolla det är ditt favoritprogram.
M [som inte har några linser i kommer in i vardagsrummet] - Vad är det?
J- Lilla huset på prärien.
M [upphetsat] - Vilket avsnitt är det?
J - Va?
M- Vilket avsnitt är det?
J- Och hur ska jag kunna veta det?
M [har ansiktet 10 cm från tv-skärmen] - Jaha! Det är ju det där hon får en fiskarkompis som hon åker runt och fiskar med!
J - ?

M går och lägger sig. Kvar ligger jag i soffan och undrar över varför jag är tillsammans med någon som kan alla avsnitt av Lilla huset på prärien utantill. But I love him ändå.

10 kommentarer:

Heidi sa...

Det är kärlek det. ;)

Jo tjena sa...

Haha det är äkta kärlek

Tinalinatiny sa...

Åhå. Det såg jag nästan varje dag när jag var liten :) Nu har jag inte sett det på en evighet, men jag har en känsla av att jag inte skulle vara lika såld idag, haha.

Anonym sa...

ÅÅååå, Lilla huset... kan aldrig se ett avsnitt utan att böla :-)

mama sa...

HAHAHAHAHA jag dör av skratt. Hade jag aldrig trott om honom av hans blogg att döma. HAHAHA

Medelklassman sa...

Nejmen lägg av? Sänds det på trean? Nu är det jag som programmerar dvd-hårddisken.

Bäst: När storasyrran blir blind och det är så jävla gråtmilt att man ömsom lipar och ömsom skrattar för att det är ett sådant pekoral.

Sassy sa...

Haha, en snubbe som kan alla avsnitt av en sån serie ska du nog hålla fast vid!

kram

jonna sa...

jag kände en gång en kille som hade spelat in alla avsnitt av lilla huset på prärien och kvinnofängelset. utan reklamen. han hade alltså inte programmerat videon utan verkligen suttit där framför tv:n och gjort jobbet ordentligt.

Josefine sa...

heidi: haha.. verkligen!

Jo tjena: ja det är det minsann.

tinalinatiny: nä.. det tror inte jag heller. jag hörde stråkarna och den glada bondmusiken och blev lite illamående faktiskt. och de kristna budskapen..

maria byström: haha.. det tror jag inte att M heller kan!

mama: nä skenet bedrar i hans fall. han är en mjukis de luxe med det blödigaste hjärtat ever! :)

30+: ja man har ju olika intressen! haha.. när systern blir blind. jag tyckte att hon såg knäpp ut minns jag. jag tror rent av att jag störde mig på henne.

sassy: ja det ska jag verkligen göra! :) kram

jonna: åh. herre. gud. vilken galning! hahaha.. :)

Madelen sa...

Ha ha ha... true love indeed!