måndag 14 september 2009

Energi.

Den går upp och den går ner.

Nu för tiden äter jag två frukostar.
En när M går upp. Då äter jag en minifrukost. Inget kaffe.
Sen går jag och lägger mig igen och läser och lyssnar på radio. Sen somnar jag om och vaknar lite när det behagar mig. Då går jag upp och äter den riktiga frukosten med macka ägg smoothie kaffe och frukt. Det är helt underbart att vara ledig på förmiddagar (fast nu är jag ledig dygnet runt för nu har jag slutat jobba lite så där i förtid för att jag kände för det). Frukosten är dagens bästa måltid.

Efter andra frukosten fick jag plötsligt ett ton energi och då gäller det att passa på att uträtta saker för man vet aldrig när den kan ta slut igen.

Så nu har jag dammsugit, städat badrummet, flyttat en fåtölj, lagt in tvätt, vattnat blommor, bytt sängkläder, rensat kattlåda och nåt mer. Nu har jag ätit försenad lunch och tänkte gå och handla mat. Sen ska jag rensa frysen (så att vi får plats att frysa in mer mat inför den stundande bebisankomsten) samt rengöra köksfläkten och börja laga mat. Där nånstans emellan ska jag ta emot lilla S:et också.

Måste skynda för hon kommer om max en timme.

4 kommentarer:

Margherita sa...

Rensa kattlåda säger de att man inte ska göra som gravid, nåt bakterie tror jag. Så det kan du med gott samvete lämpa över på Mike!

Josefine sa...

margherita: jag brukar ha handskar så det är lugnt. men jag lämpar gärna över på m ändå!

Bettan sa...

Åhhh, det klassiska boar-rycket. Jag stod och tvättade fönster och torkade ut skåp dagarna innan min förlossning.

egarcia sa...

Jisses, är det inte nu du ska ligga med en bok på magen och bli uppassad??