måndag 21 september 2009

Var kan den vara?

Var kan ett barn göra av en mobiltelefon?

Exakt var som helst är min gissning.

Igår gick S.et och pratade i min mobiltelefon. Det var intensiva låtsassamtal med en hel radda kända och okända människor om att gå till frisören, rocka rockring ("Anna jag rockar nu så jag får ringa senare"), handla mat, vägbeskrivning hit, vad vi skulle äta, vad Ryssland sysselsatte sig med osv.

Sen var mobilen borta och S.et kunde "tyvärr" inte komma ihåg var hon placerat den. Den är urladdad så jag kan inte ringa till den och nu har jag letat överallt. C'est puts väck. Så idag är det inte lönt att försöka nå mig via den. Och M, jag ska nu försöka lära mig ditt mobilnummer utantill om jag skulle behöva ringa dig från fast telefon om jag ska föda eller nåt sånt.

1 kommentar:

Unknown sa...

Suck! Ja den kan du nog få leta efter en stund. Kolla om hon inte lagt den i någon av sina små väskor men det har du säkert redan tänkt på.

Lycka till!