torsdag 17 september 2009

Förnedrad på lunchen.

Igår läste M den där debattartikeln Anna Anka skrivit på Newsmill.

Därför trodde jag att vi skulle få en trevlig lunch idag på Sjöbaren.
Men vad händer när vi ska betala?
Betalar han?

Ja visst.
SIN EGEN LUNCH.

Men inte min.
Hur tror han att det kändes för mig?
Där stod jag. Hade gjort mig fin för hans skull (alltid för hans skull bara). Tänkte ställa upp och ligga med honom i kväll (eftersom det ingår i mina hushållssysslor) också skiter han i att betala min lunch.

Jag tror inte han älskar mig.
Nån kärlekslapp har han inte lämnat heller.
Han tänker säkert dela ansvaret för blöjbytena också.
Ibland leker han med klossar med lilla S.et. Och lego.
Fy fan vad patetiskt.

Så kan vi inte ha det.
När ska han börja behandla mig som en riktig kvinna?
Och när ska han bli en riktig man?
Det ser mörkt ut det här.

När jag kom hem skällde jag ut fastighetsskötaren för att han inte ställt tillbaka blommorna i fönstret efter att han slipat vårt köksfönster. Han kände sig inte alls förnedrad. Han var bara tacksam för att han fick komma in till oss överhuvudtaget.

Nu ska jag gå och ta hand om mitt utseende.
Toodiloo.

10 kommentarer:

Flisa sa...

Visst är det ett skämt? Ankan alltså? Det måste det vara. En fuktansvärt bra PR-kupp bara liksom. Ja, eller helt enkelt bara en annan värld. Den världen ska jag inte åka till.

Anonym sa...

Haha är hon verkligen på riktigt den där Ankan? Verkar trasig och lite sorglig.

Hoppas att det ordnar till sig för dig och din man ;) Sådär kan du ju verkligen inte ha det.

Anonym sa...

"Tänkte ställa upp och ligga med honom i kväll (eftersom det ingår i mina hushållssysslor)"

Världsklass!

Stackars Lille Aderito ;-)) (Klart att han var glad att fick komma in till Er) =)) Klart att man måste skälla ut personal som inte gör rätt =))

Johan I Majorna

Nostalgia sa...

hahaha!
ja, det är helt sanslöst vilken människa. det är synd om henne. nåt har gått fel.

Medelklassman sa...

Du är underbar!

Anja sa...

Haha! Mycket roligt!

LillaGrå sa...

Åh, vad synd att han inte lärde sig hur det ska va! Förstår att du tvivlar på om det är riktig kärlek nu.

Lovely.

Toodiloo ;)

egarcia sa...

Fyfan för den där ankan, man vill ju verkligen tro att det inte är på allvar men jag anar att det är det trots allt...sorgligt!

Josefine sa...

flisa: ja hon har verkligen lyckats bli omtalad. ett klipp för tv3 och newsmill i sanning. men idiotin vet ju inga gränser.

anonym: hahaha... ja vi får väl se hur det blir med det!

johan i majorna: tack! :) ja jag försöker ju vara lite sjysst mot adérito.

nostalgia: ja.. nåt är det. jag har inte ens sett programmet än.. men jag antar att jag inte missat så mycket.

30+: haha... fantastiskt att höra! det behövs! tack.

anja: ja den där kvinnan är en knasboll!

lillagrå: ja det är inte lätt här i världen. det ska man ha klart för sig. jag gör ju ändå mitt bästa! :)

egarcia: nä man är inte riktigt van vid att såna uttalanden görs på allvar.

Sassy sa...

Hahaha!
Jag missade Hollywoodfruar förra veckan, men jag har hört och läst så mycket om Anna Anka att jag längtar efter att se kvällens avsnitt!