fredag 11 september 2009

Nä du,

Lars Norén. I dagboksform faller du mig inte alls i smaken.

Jag lägger ner den. Lånetiden har ändå gått ut nu så det är dags att återbörda bautastenen till biblioteket. Lars har hunnit klippa gräset ett antal gånger, jogga en hel del, ha små (inte alltför imponerande) filosofiska utlägg om människan och onda handlingar, suttit i adoptionsmöten med en kvinna han inte längre är kär i. Blivit kär i en norsk vacker 26-årig skådespelerska. Gått på ytterligare adoptionsmöten. Varit på NK ett oräkneligt antal gånger. Köpt jeans. Funderat på att köpa en jacka på NK. Gått ill NK igen. Hört kyrkklockorna slå. Klippt gräset igen. Spytt galla över en räcka svenska aktörer.

Så. I stället tror jag på Elisabeth Åsbrinks "Smärtpunkten, Lars Norén, pjäsen Sju tre och morden i Malexander". Läs Amelie Björcks recension av den här. (Björck är för övrigt en av mina favoriter i GP:s 3:a.)

5 kommentarer:

Världen enligt J. sa...

Lite underhållande låter det allt! Jag stod och fingrade på pocketutgåvan härom dagen, men kunde inte bestämma mig. Nu måste jag kanske tjuvbläddra lite till...

Josefine sa...

Jo, den var ganska kul ett tag faktiskt (och helt dum är den inte heller!). Men 1600 sidor av hans mässande blev för mycket för mig.

Nostalgia sa...

hej, vill bara säga att jag tycker du skriver väldigt bra, och roligt :)

lycka till med bebisen!

LillaGrå sa...

Shit! Såg just på eran "babyticker" - ni ska ju ha barn typ vilken sekund som helst!
Vill se hur stor MiniMuffins bostad är nu :)

Josefine sa...

nostalgia: åh tack så hemskt mycket! det värmer verkligen!

Lillagrå: Ja herre gud det har gått snabbt nu senaste tiden (långsamt också emellanåt förvisso.. speciellt när jag ätit nåt och inte kan andas ordentligt på några timmar). Ska fixa bild på Minimuffins bo!