onsdag 30 september 2009

Struktur.

M i telefon med annan blivande pappa:

- Jo jag planerar för att den ska komma i helgen. Lördag tänker jag.
- Ska vi inte försöka synka då? Så kan vi vara på förlossningen samtidigt?

Blivande pappa Henke tycker det är bra idé. Då kan vi samåka i taxi. Blir billigt och bra.

Nu kretsar telefonsamtalet kring den för dem jobbiga perioden av en månad där det inte blir någon öl.

- Ja jag längtar! (säger M)

undrar om det är efter öl eller efter bebis. Blir det fel svar när han lagt på luren blir det inte bra för honom. Inte bra alls.
...

M berättar efter avslutat samtal att Henke minsann varit ute i helgen. Och enbart druckit två folköl.

J - Strongt!
M - Ja! Eller hur?
J - Verkligen.
M - Är du imponerad?
J - Nej.
M [uppriktigt förvånad] - Inte?
J - Ingen av oss (jag eller Johanna) har druckit något på typ nio månader..
M - Ja? Ni KAN ju inte.
J - ?

3 kommentarer:

Sassy sa...

Hej!
Jag hade tänkt att föreslå fika på söndag, men om M nu har planerat födsel och samåkning på lördag kanske det vore dumt att förstöra hans planer!

hur är det annars?

kram

Johanna sa...

Får nästan en tår i ögat. Nästan. Visste för övrigt inte att vi skulle föda till helgen, men bra nu vet jag vad som gäller. Det känns skönt.

- sa...

min sambo har endast druckit lättöl sen i juli.