torsdag 17 september 2009

Praktiskt.

Jag köpte en snusklubba (SNUS-KLUBBA!) häromdagen också. Åt upp den innan jag mötte M och lilla S:et. Jag glömde dock slänga pinnen innan de fick syn på mig och i små barns värld finns det ingenting de kan lokalisera så snabbt som spår efter godis.

S - VAD ÄR DET?
J - Vaddå?
S - I din hand?
J - Jaha. Jag åt en klubba.
S - Har du fler?
J - Nä.
S - Varför inte?
J - Det stod på en skylt bredvid klubborna "Får enbart säljas till Josefine"
S - Ahhhhhhhrrrrrrrrrrrr TYPISKT!!!

Barn.
Lättlurade.
SKÖNT!

5 kommentarer:

Emi sa...

Och du vet väl att glassbilen bara spelar när glassen är slut också? Det är sant.

Medelklassman sa...

BRA TIPS!!!!

Rebecca sa...

åh VUXENSKAMMEN när barnet på morgonen hittar resterna efter kvällens vuxenmoffande.

Tittar och luktar i en godispåse och bara "vem har ätit de här? Jag ville också haaaa"

Fisken sa...

Va? Gick de på den lätta? *antecknar*

Josefine sa...

Emi: haha... vad bra! tack för tipset!

30+: det var så lite så!

rebecca: hahaha.. ja vad fasiken är det med deras luktsinnen? när s var yngre kunde man äta saker i smyg om man fick lust. bara man lät bli att vara i närheten av henne för hon kunde lukta sig till det.. "nån här har ätit okolad".

fisken: ja jag tror att om de tvivlar så kan man bara lägga till "ja jag tyckte också att det var lite konstigt men det var så!". jag är dock förvånad över hur lättlurad hon var i godissammanhang. där trodde jag att det alltid var kört hur mycket lögner man än drar.