söndag 13 september 2009

Söndag.

Så här stort har Minimuffins hus blivit nu LillaGrå!
I min nya jättesköna klänning får hela magen plats.
Efter en flygfärd två våningar ner är Ryssland lite trött.
Afternoon tea. Fast det var kaffe. Och scones. Och björnbärsmarmelad.
Sen fick vi möblera om för M skulle spela. Till dagens outfit har han
valtrandiga myssockar, randiga pyjamasbyxor och en randig tröja.
"Fitta!" skriker han emellanåt och tjurar för att alla i hans lag är skitdåliga.
Läser ut en bok. Den är djupt ångestladdad. Den är bra.
En del stör jag mig på hennes filosoferande kring ansvar. Förvånas
inte över att hon uppskattar David Eberhard.
Det här med att lära sig en läxa.
Äh. Skit i det. 8 liv to go.

11 kommentarer:

jonna sa...

är det en gravidklänning eller bara en vanlig töjbar klänning. please, säg att det är det senare och berätta sen var du köpt den.

Nostalgia sa...

fin mage :)

och en helt fantastisk bokhylla. avis där.

Fredrik sa...

Underbara bilder.

LillaGrå sa...

Vilken stilig bostad Minimuffin har! Du är ju sådär snyggravid och inte flodhästgravid som jag blir. Fast vilket som så är det alltid fint att va gravid.

Känner igen de där utropen, B:s favoriter är "fitta" och "hora". Skitbarnsligt tycker jag. Han också, egentligen, men de verkar bara komma helt oanmält.

Jo tjena sa...

Jag blir så avis när jag ser din bokhylla...jag får inte plats med en tredjedel av mina böcker i min lilla lägenhet.

Mog sa...

Ha!
Det där blir en pojk-bebis!

Medelklassman sa...

Precis, jag får nog instämma i kommentaren om snyggravid.

Och så var det kul att se M:s gamnacke. Jag har en likadan.

Sassy sa...

Du är så vacker med din stora mage!

kram

Tinalinatiny sa...

Du är så himla fin! Snyggravid var ordet.

Hemska utrop i stil med "fitta" känner jag igen. Det verkar ha ett starkt samband med dessa tv-spel tror jag.

Anonym sa...

Jag tycker också att du har en superfin hylla!

Josefine sa...

jonna: det är en vanlig klänning från doktor denim. köpte den på lager 157.. kolla på deras online-shop.. kanske finns där.

nostalgia: tack! och tack igen! jag älskar min bokhylla.

doktoranden: tack så hemskt mycket!

lillagrå: man tackar! ja lille muffin verkar trivas bra. är ganska snäll mot mig tycker jag. ja jag fattar inte vad det är med tv-spel. jag är inte så imponerad av språkbruket som plötsligt uppstår.

jo tjena: jag är så himla glad för att jag har fått en hel vägg här! finns inte så många hyllplan kvar. har börjat fila på lite idéer för mer bokförvaring. m funderar mer på hur han ska få mig att sluta köpa böcker.

mog: oj du är lika tvärsäker som de idiotsäkra tips jag fått om att det är en tjej (baserat på hjärtslagen). nån kommer att ha rätt! en bebis blir det helt garanterat i alla fall.

30+: tackar tackar! m brukar undra över varför han har ont i nacken och ryggen. ganska uppenbart varför han har det faktiskt. det finns ingenting som kan kallas hållning i närheten av honom när han sitter vid datorn eller när han spelar tv-spel.

tinalinatiny: åh tack! Det verkar finnas en del människor som har erfarenhet av mindre imponerande språk vid tv-spelande.

sassy: tack så hemskt mycket fia! Kram!

anonym: fyndigt.. man vet inte riktigt vilken hylla du menar. men jag älskar båda!