lördag 26 september 2009

Skön lördag.

Igår hyrde vi (M) två skitfilmer och en bra brittisk kriminalserie (jag). Jag fick lov att vara med och välja enbart en eftersom han är sjuk. Resten skulle vara krim. Svensk krim. Say no more. Jag ville se "I taket lyser stjärnorna" men eftersom M är sjuk (förkyld) klarar han inte av att se film om sjukdom (cancer). Så då blev det krim för mig också. Men vad det verkar, bra krim.

Vi har sedan några timmar parkerat oss i soffan med långfrukost och State of Play (Den tredje makten). Den har blivit film med Russell Crowe också men vem fan kan stå ut med den människan? (väldigt många iofs men inte jag. usch. russell crowe ger mig rysningar av obehag. klarar. inte. av. russell. crowe. kan slå vad om att min mamma tycker att han är het. typisk medelålderskvinnodröm-man. så tyckte hon att sully i dr quinn var en riktig liten urping också. jaja.)

10 kommentarer:

Linda sa...

Russel ger jag inte mycket för men det är i sanning så att jag tyckte att Sully vad riktigt fin. Även MacGyver. *hosthost* Såhär på senare år är Bill Murray och Jeff Bridges klara favoriter. Men jag har fler på min lista. Många fler.

Tinalinatiny sa...

Det låter mysigt må jag säga.

Min Mamma hade också en crush på Sally i Dr. Quinn, hahah.

Tinalinatiny sa...

SULLY ska det givetvis vara.

LillaGrå sa...

Russel Crowe som är mitt frikort. Ju.

Buster sa...

En vecka kvar. Vet ni kön och namn redan?

Trixtess sa...

Crowe är uthärbar i State of Play. Men bara det. Och inget mer.

Den brittiska versionen ska ändå vara bäst. Ska se den. Sen. Har en allt för lång lista med filmer jag vill se eller borde se.

"I taket lyser stjärnorna" var ångestfylld och framkallade minnen från tonåren. Såna där minnen som man helst inte vill kännas vid. Minnen som innehåller "ung flicka häller i sig alldeles för mycket alkohol och kräks bakom husknuten". Urk! Annars var filmen finemang. Lättrörd som jag är så grät jag floder.

Honey sa...

jag gillade aldrig sully...han var så långhårig och plastig. jag var småkär i den blonda killen som var dr quinns äldre son...men jag kan ju för mitt liv inte komma ihåg vad han hette...

Josefine sa...

linda: hahaha.. men han var ju så himla permanentad? ;)

tinalinatiny: jag visste det! det är nån grej i den åldern. jag tror att det har med håret att göra. och kläderna gjorda av.. djur..

Lillagrå: jaså du! Russell crowe alltså..

buster: Ja det är fantastiskt! Längtar efter bebisen. Vi vet bara att det är en bebis - sen har vi lite namn på lut vad det än blir för en liten person.

en tråkigare blogg: ja jag känner mig ganska säker på att jag kommer att gråta en liter när jag ser "i takt lyser stjärnorna". min syster hade gråtit så högljutt och innerligt på bion att nån vänlig granne till slut hade givit henne näsdukar.

tiggerr: ja precis! han var som en indian-motsvarighet till lorenzo lamas eller nåt. hette inte den äldste sonen matthew? (om det stämmer så undrar jag verkligen varför jag kommer ihåg det)

Sovjet sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Linda sa...

Jag såg förbi permanenten: http://nd01.blog.cz/992/956/c03a9c94e4_48969127_o2.jpg