måndag 9 februari 2009

Helgen.

Vi har nog haft den tröttaste helgen i mannaminne. Vi har fikat. Vilat. Ätit. Vilat. Sett lilla S:et fara runt som en... nä det finns inget ord. Hon har pratat (eller skrikit/pladdrat) från 8 på morgonen till 21 på kvällen utan avbrott.

Den lugnaste stunden var nog när jag och M promenerade 6 km-slingan ute på Hökafältet - en skog känd för sina blottare samt stranden nedanför som är känd för sin "dogging". Det var nog dock något för kallt för båda dessa aktiviteter så vi undslapp båda.

Sen köpt M pöcke för 150 kr och jag köpte pöcke för 22 kr.
Pöcke köper man i pöckesaffärer. Det är affärer som säljer all möjlig skit billigt. Det innebär att S:et fick en leksaksverktygslåda, jag fick några shake (vart fan har CHOCK tagot vägen?), tandborstar, en penna med spindelmannen på och vi fick tag på penslar i mängder till renoveringen, skruvmejslar och gud vet vad. Sen åkte vi till Stockhults (tyckte M var ett mycket lustigt bynamn - så vi hann dra några vulgära skämt om det innan vi hoppade ur bilen) Tebod och fikade.

Nu är vi tillbaka i stan och är inte alls utvilade.
Ikväll ska vi slipa trappa och under dagen bör jag måla.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, det låter som en ansträngande helg! Och vad jobbigt med förkylningen, den verkar inte vilja ge sig.

På vägen till jönköping finns det en skylt som pekar in i skogen som det står "Köttkulla" på. Det låter snuskigt...

kram

Tinalinatiny sa...

På tal om konstiga/snuskiga ortsnamn har jag några favoriter. Horred, Tuttorp & ja, Köttkulla låter grotesk! Hahah.

Josefine sa...

sassy: haha.. ja. det berodde nog mest på att jag är förkyld och känner mig trött i hela kroppen. så segt. köttkulla... hahaha... det låter minst sagt snuskigt! kram

tinalinatiny: uäh.. inga vackra namn direkt. det finns väl en hel bok med skumma orts/by-namn?

Medelklassman sa...

Dogging?

1. är inte det en myt?
2. hur vet man vart det är poppis nånstans?
3. kan man inte spela alfapet istället?

Josefine sa...

30+:
1: Nej, det är inte en myt.
2: Man har läst om det. Vill du ha en vägbeskrivning?
3: Jo, det kan man om man vill.