onsdag 25 februari 2009

Trötter.

Okej jag är nu så trött så att jag kan inte fatta att jag är vaken. Enda anledningen är att jag ska äta potatis med quornbullar i sås, grönsaker och lingon och det ska bli helt utomordentligt gudomligt gott.

Jag låg och slöade framför datorn med tv:n på i bakgrunden (jag vet hjärndött men det var bara för att ha prat bakgrunden innan när jag skulle somna och sladden till radion når inte fram till uttaget och orka liksom) och råkade se en mening som flimrade förbi vid en konversation i det lilla läkarprogrammet. Den eminenta lilla översättningen av det jag inte hörde var

- Ingen slyngel ska näpsa mig.

Undrar hur gammal den översättaren är och vilken pilsnerfilm som är hans/hennes absoluta favvo.

6 kommentarer:

grace sa...

Haha jag såg halva det lilla läkarprogrammet och noterade också detta fantastiska språkbruk!

Den där Andreas sa...

Haha! Störtskönt översatt, tänk om fler översättare var så?

Förövrigt blir jag inte klok på vilken tidsinställning du har gjort. Det är som om du skriver från en annan tidszon eftersom att de aldrig stämmer på inläggen. Ja, jag kanske irriterar mig på småsaker men ändå.

Mr Elway sa...

Muffin! Hur gick det med boktipsen från rean?

Måste hitta något mer än fyra kokböcker...

Anonym sa...

Boxningen var jättekul, synd att du inte var med!

Jag är ganska övertygad om att det är grannkäringen som har tagit katten. Nu väntar jag med spänning på ett brev där det står nåt om att jag får tillbaks den när mina katter är borta... HSB ska nu prata med våra andra grannar och fråga om de blir störda av oss. Jag känner hämnden klia i fingrarna...

Hoppas M hade med sig någon god mat till dig, annars får du väl skicka honom till Hemköp, haha!

kram

Anonym sa...

malin: ja det var ju helt galet..

den där andreas: ja jag vet. det är så dumt. fel på någon inställning som jag inte orkar fixa. ska göra det. ehh. snart. och översättningen var wunderbar!

mr elway: ja det kan man fråga sig! jag har faktiskt ingen vidare koll. men om cormac mccarthys "vägen" finns så KÖP! Såg även Ann Heberleins självbiografi om hennes manodepressivitet - tror att den kan vara väldigt bra. Oftast köper jag bara konst- och fotoböcker på bokrean. Har inte hittat några riktiga superfynd än. Hojtar om jag gör det! fyra kokböcker är ju skitbra! men det kan ju vara fint med lite romaner också.

sassy: haha... herre gud tänk om det är den kärringen! det här börjar utveckla sig till en väldigt spännande historia. alltså.. era grannar kommer ju bara tycka att hon är dum i huvudet! kram

Anonym sa...

Näpsa? Jag ska säga åt grannkäringen att inte näpsa mig!

kram