lördag 14 februari 2009

Valentin.

Denna dag började bra. Fick en vacker bukett. Frallor från fransken uppe på gatan.
Gav M en fin kärlekskopp och två böcker:
Kicki & Lasse av Peter Kihlgård
Norwegian wood av Haruki Murakami

Sen blir jag utbjuden på middag.

Fast först:
RENOVERING! Spackla. Måla. Slipa trappa.
Klä om en köksstol till.

Det jag vill egentligen:
Ligga i soffan hela dagen och läsa bok tills vi ska smälla i oss varmrätt och dessert på Skojarbacken. Mat och sprit står det på deras hemsida! MAT OCH SPRIT! Hallelluja! Alla hjärtans dag det blir mat och sprit!

4 kommentarer:

Jenny sa...

Grymt. Mat och sprit! Vad mer kan man önska? Inte mycket.

Världen enligt J. sa...

Åhhh, Norweigan wood - den är fantastisk!

Jenny sa...

Förresten så tyckte jag att kicki och lasse var mycket bra.

Josefine sa...

jenny: eller hur! ska bli skitmysigt. och vad bra att du gillade kicki & lasse. har hört gott om den.

världen enligt j: ja kan tänka mig det! har än så länge bara läst "kafka på stranden" och den älskade jag.