onsdag 11 februari 2009

P.S.

Gud välsigna Sverige

= jättedålig idé. D.S.

16 kommentarer:

Anonym sa...

Vad. Trött. Man. Blir. Suck.

Northtwig sa...

Åh vad tröttsamt med dessa amerikanska efterapningar...

Katinka sa...

Haha.. jo, lite tröttsamt är det allt ju...

Anonym sa...

Halleluja vilka fjantar. Är för tillfället rätt lack mot religioner i sig, brukar vara mycket mer tolerant än jag är nu...

Anonym sa...

Haha! Håller med. Vilken jättejättedålig idé.

Världen enligt J. sa...

Det mest komiska är att Kd-damen tycks ha glömt att Svenska kyrkan och staten numera separerade från varandra. Sverige är m a o definitionsmässigt inte ett kristet land - även om många svenskar är kristna och kanske även skulle säga att vi har en kristet präglad kultur.

Jenny sa...

det är roligt att hon kallar regeringen/reinfeldt för "ledningen". i övrigt, typiskt dålig idé. jag baxnar.

Tinalinatiny sa...

Jävlar i havet & småfisk i sjön (som min Mor skulle ha sagt, haha). Att kd ens finns kvar är ett jävla mirakel, i en negativ mening.

Nipe sa...

Men, heter det inte välsigne?
Ja, fjantigt är rätta ordet.

Jo tjena sa...

Helt sanslöst! Jag hoppades innerligt att det var ett skämt när jag läste om det. Kan inte människan förstå att i Sverige är religionen inte lika betydelsefull som den är i USA? Eller, hon kanske ville att svenska folket skulle dumförklara Reinfeldt om han sa så?

Anonym sa...

En miljöpartist i Göteborg ville flytta hela Göteborg till skaraslätten (och hon skämtade INTE) och nu detta. Politiker, vilken planet kommer de ifrån...?

Medelklassman sa...

Alltså, är det bara jag som börjar tappa förtroendet komplett för de så kallade "folkvalda"? Om man ser till vad de själva motionerar om så framstår de mer och mer som en bunch of weirdos.

Politiska broilers parat med lokalpolitiker som får igen för lång och trogen tjänst (som dökött på kommunalmöten i Skövde i 22 år.)

Caravaggio sa...

Jag tycker dom ska avsluta allt med att säga "All makt åt Tengil vår befriare"

egarcia sa...

Haha, ibland är det lite scary så lika vi tänker och dessutom samtidigt. Se min blogg så förstår du vad jag menar =)

Josefine sa...

gabriella, northwig, katinka: ja trött är ordet!

maria byström: verkligen. så dumt. så dumt.

ann-louise: ja det är typ det enda jag orkar säga om det hele!

världen enligt j: ja precis. det är inte direkt läge att börja välsigna landet med någon gud idag.

jenny: haha... ja precis...

tinalinatiny: ja man kan ju konstatera att de har både en eller tusen helt värdelösa idéer.

nipe: jag trodde också det. men dumt är det oavsett.

jo tjena: man vet inte riktigt. det verkar liksom lite... förvirrat alltsammans tycker jag.

arne waxholm: hahaha... flytta på göteborg. vilken... eh lustig idé.

30+: nä jag tror inte det. jag undrar var de får alla de här små fantasierna ifrån. de måste ha mycket tid över för att kunna sitta och hitta på såna stolligheter.

caravaggio: haha... ja verkligen! det låter verkligen mycket mäktigare!

egarcia: ja det får man sannerligen säga!

Anonym sa...

Haha, såna där är folk från Jönköping...Förutom jag då...

Vad skönt med en fotopromenad, själv ska jag springa vid Sisjön lite senare.

kram