fredag 13 februari 2009

Jaha.

Jag har gått på stan i dag.
Det var meningslöst.
Dels har jag nästan inga pengar.
Dels tappar jag lusten och mår illa när jag kommer in i klädesbutiker.

Det är något som tagit shoppingnerven ur mig.
Helt.

Ganska skönt.

Till slut köpte jag ett silvrigt nagellack.
Har målat naglarna med det nu. Ser ut som att jag kladdat med en sån där silvrig presentpenna över fingrarna.

Det var en "extra bred" pensel.
Tur det.
Behövde jag bara dra med ett drag per nagel.
Ja nu är mitt liv fulländat. Som jag väntat på denna pensel.

Nej. Ljug.

Eventuellt har dagens kost med mitt något (önskar att engelska var mitt modersmål så jag fick säga "a tad" i stället... hahaha) nedslagna humör att göra:

Frukost: Lättyoghurt, banan, linfrön, ägg, macka, kaffe, brämhultsapelsinjuice
Mellanmål/lunch: banan, äpple.

ja det var visst allt.

Snart blir det indiskt.
Undrar hur min lilla mage ska hantera den informationen.

hejdå meningslösa inlägg
vi ses en annan dag.

6 kommentarer:

Jenny sa...

Inte meningslöst! Hur skulle jag annars få veta att du och dina silvriga naglar åt indiskt igår? :)

Anonym sa...

jag tror att det behövs en speciell dag numer där det är tillåtet att ägna sig åt varandra, kärleksgoofa osv...visst om världen vore idealisk skulle vi uppmärksamma kärleken varje dag men nu är det en stressad kall värld vi lever i...så jag tror hjärtedagen behövs lksom julafton..bara för att glömma allt annat och bara vara litegranna..

Hoppas ni får det mys miss muffin! puss!

Anonym sa...

jag har fått två chokladbitar och en ros i kruka...panikinköpta hjärtepresenter nu på morgonen..haha.
Ikväll blir det tacos framför melodifestivalen. En lugn och skön dag med en kram varje timme =)


puss gumman!

mikebike sa...

Men... Brämhultsjuice är ju jättegott? :)

Josefine sa...

jenny: haha.. nä precis!

anna: det låter helt underbart tycker jag!

mikebike: ja det är det. hämta lite till mig please.

Anonym sa...

Jag är proffs på att bota shoppingdepressioner. Bara så du vet. Och jag gör det gratis.

Jag kan ingenting om fotografering och kameratekniker, jag vet bara att Corbijns bilder är fina och att Control är en oerhört vacker och snygg film!

Det låter bra med penicillin för din del, nu får du ta och friskna till!

kram