söndag 22 februari 2009

Helgen.

Igår slipades det trappa. Från 15 till 19. Utöver det hann vi med en tur till K rauta. Jag mådde halvkasst och var trött men lyckades till slut, till tonerna av trappslipning, göra oregano(quornfiléer)kyckling och banan med choklad i ugn + glass till efterrätt. Sen slocknade vi i soffan efter att vi lagt lilla S:et. Vid 1 vaknade vi och fick gå och lägga oss. En riktigt rafflande lördag där vi inte hann med ett enda litet nöje för jag tror inte K rauta räknas som nöje.

Idag har jag fortfarande varit trött och seg och inte mått helt bra så jag låg i soffan hela förmiddagen och läste ut De skamlösa av Sisela Lindblom som verkligen inte var något att hänga i granen. Grovt tillyxade karaktärer, ganska uddlös konsumtionskritik och bara allmänt konstigt. Nu har jag i stället äntligen påbörjat Vägen av Cormac McCarthy som jag har högt uppskruvade förväntingar på - och det verkar väldigt lovande.

Idag lyckades jag i alla fall till slut släpa mig ut ur den lilla renoveringsbubblan för en träff med fina Fia. Tur att jag gjorde det! Hon är väldigt väldigt rolig och kan dessutom återge passager ur Grotesco! På hemvägen utropade en dam att vi hade snygga ben. En perfekt söndagsfika blev det.

Nu ska vi lämna över S:et till sina farföräldrar och det innebär att det den här kvällen från ca 21.30 och framåt kommer att vara tyst i lägenheten. Något som inte inträffat sen... nä vi minns inte när.

5 kommentarer:

Jenny sa...

Jag håller verkligen med om De skamlösa, jag tyckte den var kass. Fattar inte hur den kunde väcka sån debatt, känns knappt som att nån av de som höll på hade läst den. Dålig!

Medelklassman sa...

Det känns väldigt götebosskt när damer ropar till unga kvinnor att de har snygga ben. Men trevligt på något vis.

Kanalisera sa...

K-rauta är helvetet på jorden. Eller Bauhaus. Eller Ekesjöö.

Jag tror att man åldras tio gånger fortare i sådan miljö. Cigarettrökning är föryngrande och nyttigt i jämförelse.

Skönt att du kom ut levande.

Anonym sa...

Det var så kul att träffa dig igen, vi måste göra om det snart!

Jag tror nästan att era Hemköpsincidenter skulle platsa i Grotesco, hihi.

Vet du vad? För en liten stund sen kom granntanten och klagade igen. Hon säger att hon fortfarande störs så att hon inte kan sova. Niklas sa att det är väldigt konstigt eftersom vi är tysta, varpå hon blev jättearg, sa att hon skulle gå till HSB och smällde igen dörren! Ah, jag blir så trött!

kram

Josefine sa...

jenny: ja fy. idag har jag hunnit smälta den lite till och kommit fram till att den var riktigt kass.

30+: haha.. ja det gör det faktiskt. härligt att bo i trevliga göteborg!

kanalisera: korrekt. helt korrekt. när vi någon gång frågat om något där har det hänt en gång (1!) att även jag blivit tilltalad. och du har troligtvis rätt. jag noterade en ny rynka i pannan efter besöket.

sassy: yes box! det ska vi. och den där tanten är en fullständig galenpanna. hon och min granne borde köpa stuga ihop och flytta långt bort från stan. kram!