tisdag 3 februari 2009

Möte med en frisör.

Idag är det M:s tur att gå till frisören. Skräckfrisören alltså.

Vi åt lunch tillsammans jag och min käre pojkvän för en stund sedan. Han hade redan börjat oroa sig för mötet med Scissorhands. Han sa något konstigt om det..

att
"jag känner mig lite sexuellt utnyttjad när jag varit där.. lite som franska toppmodeller som får följa med nån snubbe som ska ut och jaga och som håller deras framtid i sina händer och som går med på saker de inte vill egentligen..."

Jag vet inte riktigt om M:s framtid ligger i hennes hårdhänta händer direkt men tydligen tyckte han det eftersom hon styr om han ska få en "moron haircut" eller en "okej frisyr".

Jag vet i alla fall att det kommer att doseras stora mängder hårgelé.

4 kommentarer:

Tinalinatiny sa...

Med tanke på hur läskig eran frisör verkade så förstår jag honom måste jag säga :)

Världen enligt J. sa...

Det är skönt att höra att fler har galna frisörer. Jag lyckades till slut göra slut med min saxpsykopat, men det krävdes att gå under jord och att undvika en hel stadsdel. Han var oerhört bra på att klippa mitt hår, men han hyste den bestämda uppfattningen att jag skull ha en mycket kort frisyr. Ibland dristade jag mig till att försöka spara ut en liten bit, vilket bara slutade med att han under bister tystnad kapade ner håret igen. Nu har jag en snäll frisör som gör exakt som jag säger. Följaktligen ser jag skittråkig ut.

Josefine sa...

tinalinatiny: haha.. ja på lunchen erkände han att han var nervös på riktigt!

världen enligt j: oh my oh my där har du nog den vrästa frisörhistoria jag hört. vad är det med dem? som vore de ett eget litet skräcksläkte. herre gud. de är ju direkt farliga.

Världen enligt J. sa...

Ja, jag har dessutom berättat historien för alla frisörer som jag har provat mig igenom efter frisören från helvetet - bara för att markera att nu tar jag (minsann!) ingen skit. Frisörerna brukar se väldigt olustiga ut (man anar att de egentligen tycker att frisören från helvetet hade rätt...).

Frisören från helvetet vägrade för övrigt att färga mitt hår. Den gången jag föreslog slingor blev han stum. Av ilska. Sedan kapade han ner mitt hår.