tisdag 13 januari 2009

Why don't you get a haircut? You look like a chrysanthemum.

P.G. Wodehouse

Jag har varit hos frisören nu. Det gick ju bra. Inga konstiga frågor om mitt privatliv alls. Hon hade nämligen blivit med barn så det var mest det som var på tapeten idag. Ja det då och att hon inte hade haft en aning om att bibliotekarier behöver utbildning för att bli bibliotekarier (jag ser nu framför mig hur Annika går i taket) - nä hon kunde inte förstå varför man skulle få studieskulder på en halv miljon för att kunna säga "historian finns på fjärde våningen" och "herre gud de kan ju inte läsa alla jävla böcker ändå så de vet ju inget ändå".

Så det var väl det.

Bortsett då från att hon vände på mig så hon kunde se nacken när jag hängt av mig kappan.

- Det här är inte min klippning. Nä det är det inte. Det är INTE jag som klippte dig förra gången.
- Ehhhh.... nää.... det var Peters flickvän som klippte mig... ja jag hade inga pengar (lögn) [livrädd]
- Mhmm.. [muttrar] Nä det var inte jag.



15 kommentarer:

Anonym sa...

Men gud så snyggt det blev. Världens snyggaste frisyr är page/bob helt klart :-)

Anonym sa...

Haha, alla frisörer är läskiga. Inte skulle man fråga en bankman/doktor/affärsbiträde om hans/hennes privatliv heller? Nej, flera riktlinjer för frisörer tack!

Josefine sa...

maria: åh tack! vad glad jag blir. jag trivs väldigt bra i bob. lättskött och bekvämt.

ida i kina: eller hur! fattar inte varför de ska rota i allt.

Medelklassman sa...

Tankesmedjan 30+ ger tummen upp.

Anonym sa...

Ja, jag går i taket. Vilken galning. Men det är nog dessvärre så att det är vanlig uppfattning. Kanske därför som vi tjänar så dåligt också?

Och, ja, en gång till - dessa frisörer som ska rota i ens privatliv. Jag vill bara få en lugn stund och läsa skvallertidningar, inte sitta och känna mig tvingad att berätta allt som hänt sen sist man var där. Är alla frisörer lika påklistrigt kompisaktiga? Jag vill bara att dom ska vara tyst. Sen behöver dom inte ens klippa särskilt bra. Jag kan gärna jämna till själv när jag kommer hem.

Hihi. Roligt det där med nacken. Vilken skräckupplevelse. Dom vet hur dom ska hålla folk i schack dom där.

Fin frippa i alla fall!

/Anique

Anonym sa...

Mycket tjusigt! Du är så himla snygg i den frisyren.

Anonym sa...

Mycket fint!

Måste även säga att jag gillar din blogg, den är mer favorit än Bloggfrossa nu :)

Anonym sa...

Det blev jättefint! Och vad skönt att du slapp utfrågningen!

kram

Josefine sa...

30+: Tackar tackar!

Anique: du skulle varit där. hon slog ut med armarna och körde värsta showen. sen fick jag veta att hon börjar få foglossning också. haha... jämna till det när du kommer hem..hahaha.. Men tack!

Lilla anna: oh tack sis!

Gabbe: hoho... åh tack tack för båda sakerna. nu ska jag gnugga in detta i min kärleks ansikte tror jag! :)

sassy: tack kära du! ja väldigt skönt. idag var det fokus på henne istället. kram!

Tinalinatiny sa...

Hon verkar vara lite galen din frisör, haha, men klippa det kan hon minsann. Fint som snus!

Anonym sa...

wooow, snyyggt jue!!

Anonym sa...

Det var det värsta! Skulle bibliotekarier inte behöva utbildning. Nu går jag i taket!
Trevlig frisyr annars!

Anonym sa...

vet du vad Miss Muffin!

Jag totaldiggar dig! och du gör mig jämt så glad.
Du känns som en så fin vän.

kram!

Anonym sa...

Folk i allmänhet verkar ju inte riktigt fatta vad en bibliotekarie har för arbetsuppgifter. Typ "låna ut böcker, det verkar ju inte så svårt"...

Josefine sa...

tina: åh tack! :)

irma: tack du med! jättesnällt!

katinka: jag tror kanske inte att hon var vassast i sin klass direkt... men tack!

pyttis: right back at ya! kram

anna s: nä det verkar inte bättre. har faktiskt aldrig stött på nån som sagt något liknande tidigare så jag blev lite chockad. så otroligt dumt!