lördag 24 januari 2009

En man med stil.

Igår skulle vi (jag och M) tillsammans med mina föräldrar gå och se Eldkvarn på Lorensbergsteatern. Jag älskar gubbrock. Mycket.

Vi skulle dock börja kvällen med att äta middag på Pasta+. Mikael hade snofsat till sig lite innan han gick till jobbet. Han ville vara fin när han skulle iväg och beskåda Pluras fantastiskt stora mage.

Vi har varit på Pasta+ en gång tidigare. Och vid det tillfället hade han tydligen lagt en del tid på att ta in vad de hade för mönster och färger på restaurangen.
Men jag hade verkligen ingen aning om exakt hur stor förmåga M har att välja rätt kläder för rätt tillfälle. Men titta här då:


Sen måste jag även rikta ett varmt och innerligt tack till Robert, M:s kollega, som äntligen sett till att han fått IMOB till sin iphone. Det är ett jättebra spel. Man behöver inte alls spela länge. Bara man spelar ofta. Det som sker på bilden är att M är "tvungen att göra en attack för nu ligger Robert före mig".

Hela denna ljuva lördag har jag även fått glädjen att förstå exakt HUR ofta man "måste" gör "en attack". Det är ganska ofta. Tydligen kräver det också en koncentration som gör att man behöver en ledsagare i trafiken.

Men det är nödvändigt. För det är nämligen så att M "behöver en ny hobby".

12 kommentarer:

Anonym sa...

Helt underbart! Rutor rules ;-)

Josefine sa...

hahaha... ja verkligen. i synnerhet igår!

Nemo sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Nemo sa...

Det var en pråligt festtips... skjorta och duk i samma mönster.
Festa och fall under eller på bordet. Ingen ser dig. Det är stil, snudd på värdigt

Anonym sa...

jag skulle nog inte behöva dricka vin vid sådant tillfälle. skjorta och duk i kombination är fylla nog. :)

Anonym sa...

"Men det är nödvändigt. För det är nämligen så att M "behöver en ny hobby".

Han har ju varit på Gymmet minst två gånger efter nyår. Menar du att det inte räknas som tillräckligt frekvent? :-)))))

Grymt bra blogg. Du har sedan 2 veckor en ny trogen läsare.

Johan I Majorna

Anonym sa...

Attack är fan världens bästa spel.. Det finns till iPhonen också kan du ju hälsa m. Det heter Lux DLX

Josefine sa...

nemo: ja men visst är det! värdigt. jag tror minsann du funnit rätt ord där.

lida sicovit: hahaha... ja ungefär så var det. speciellt för mig som satt bredvid honom.

johan i majorna: haha.. nä det var han som ansåg att han behövde en ny hobby. men det är ju en trevlig grej. kanske. eller inte tror jag.

anonym: det ska jag säga!

Medelklassman sa...

Plötsligt blev jag lite sugen på schack... I wonder why...

(Jag ångrar mig. Den här sambobashingen är otroligt rolig. Fortsätt, fortsätt.)

Rosa Hemmet sa...

Tjopp! Ja du det var verkligen en bra grej det där, klart man måste ha en hobby, bra att kunna ta med sig den vart man än är oxå, socialt? Njae.. ;) Eldkvarn är superbra!

Tinalinatiny sa...

Åhå, det här måste sett sååå roligt ut! :)

Anonym sa...

Vänta nu! Jag ligger ju låååångt efter M. När jag lite förstrött loggade in igårkväll (första gången på hela helgen) chockerades jag av M:s helt abnorma utveckling. Nu jävlar ska jag fort som fan till Level 15 dock.