fredag 16 januari 2009

Min dag i korta drag.

1. Jag vaknar. Äter frukost. Allt är lugnt och skönt.
2. Jag kollar vägbeskrivning till Caroli kyrka i Borås dit vi ska åka för att se Maja få sin brosch... nu är hon sjuksköterska (grattis!).
3. Sminkar mig i sista sekunden. Funderar lite på var bilnyckeln ligger. Lite panik. Den bör ligga i slålen som vanligt.
4. Börjar leta. Ska köra om 10 minuter. Letar letar letar. Ringer M inget svar. Ringer M 5 gånger. Inget svar. Loggar in på msn - ingen M där. Panik utbryter!
5. Jag sliter ut alla jackorna och letar letar letar. Ingenting.
6. Ringer M igen. Inget svar. Kollar upp Mats (hans kollegas) nummer på hitta och skickar paniksms.
7. M ringer och meddelar att han har en bilnyckel i fickan och den andra vet han inte var den. Men han tror att den är i skålen. NEEEEEEEEEEEEEJJJJJJJJ det är den inte. Då kommer han på att den kanske är i hans jacka i klädkammaren!
8. Lycka! Nyckeln funnen.
9. Jag klär på mig, sminkar mig lite, borstar tänderna i vild panik och rusar iväg till bilen.
10. Tankar. Går in för att betala. Öppnar plånboken.
11. Inget kontokort! Vild panik igen.
12. Lämnar systemkamera som pant och kör i ilfart till Kålltorp och hämtar upp Emma B.
13. Nu är det lite lugnare. Vi kör mot staden som gud glömde. Ingen av oss hittar där.
14. Vi följer vägbeskrivningen när vi kommit in i Borås. Vi hittar inte.
30 minuter senare
15. Vi har nu sett hela Borås och samtliga kyrkor utom Caroli kyrka.
16. En Boråsare lycaks äntligen ge oss rätt vägbeskrivning.
17. Vi kommer fram. Ingen parkering. Parkerar långt åt helvete därifrån.
18. Missar psalmen (yes!) men inte när alla sjunger "Nu kommer alla känslorna på en och samma gång" (fan!). Men vi ser Maja få sin brosch.
19. Majas mamma glömmer sin väska inne i kyrkan. Springer in (förvirringen tycks smitta) och hämtar den.
20. Vi åker mot Göteborg. Det går bra. Sen lyser bensintanken. Vi åker in och tankar.
21. Släpper av Maja + Emma B. Släpper av mamma Lisa i Vasastan. Åker hem och hämtar kort för att kunna betala bensinen och få min kamera.
22. Hittar inte kortet i lägenheten. Svettas lite.
23. Går ut till bilen.
24. Kollar i väskan. Finner kontokortet som varit med hela tiden.
25. Bestämmer mig för att inte berätta det för någon alls.
26. Hatar mig själv och vill dö en stund. Åker sen och hämtar min älskade kamera. Ställer bilen.
27. Köper blommor från mina föräldrar och systrar till Maja. Går hem. Allt känns bra igen.
28. Hemma vid datorn och med Ryssland i knäet. Allt är perfekt igen!

sen ska detta hända
duscha bort ångest/stress-svetten, dressa upp mig, äta examensmiddag med Maja och alla malmömänniskor och min älskling. och dricka vin. bra för nerverna!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jo, jag såg ölkommentaren, men jag har inte hunnit svara förrän nu!

Ska vi mötas upp på Stigbergstorget vid 19-tiden och se vart vi känner fö att gå?

Tinalinatiny sa...

Oj! Vilken jäkla dag! Hoppas du får en trevligare & något lugnare kväll :)

Anonym sa...

Haha! Vid punkt nummer fyra började jag hålla andan och läsa väldigt, väldigt fort. Vid den sista kunde jag äntligen pusta ut och börja andas igen. Haha blev så stressad. Vilken dag!

Kram

Ataharis sa...

Härlig dag, hörru. Hjärtinfarkt för mindre. Hoppas kvällen blev fin sen!