lördag 3 januari 2009

Nu ska jag dricka öl.

Jag är inte alls så kaxig som jag ser ut.
Bara när det behövs.

Isoleringen är över.
Inte sjukdomen dock, verkar det som.
Vi har tittat på "konst" på Alingsås konsthall. Jag tror att jag hoppar över recension. Det var mest skit. Några foton var bra. Vi åker nog dit senare i januari när Elisabeth Ohlson Wallins In hate we trust kommer dit.

I övrigt bjöd Alingsås på paj. God paj. Trodde jag. Tills den kom och någon hade dränkt den i cheddar. Alltså en ca centimetertjock skiva cheddar ovanpå min fetaostpaj. Då var dock redan uppretade på det extremdryga cafébiträdet. Jag brukar vara ett under av trevlighet (på riktigt) men den här människan betedde sig som att vi förolämpade henne när vi beställde (dessutom var deras kokta kaffe som en blaskig kopp te. Blä).

Men... det har varit en jättefin dag. Min mamma tyckte synd om M för hur jag skriver om honom. Och hon har nog rätt. Men så gillar han ju när jag skriver om honom på det här sättet. Min fina fina kille. Så jag fortsätter nog. För hans skull.

Ha en fantastisk lördagkväll!
Nu ska jag få lite social luft efter några dagars absolut isolering med en man som plötsligt vill bli dansk (inte fy skam det heller!).

10 kommentarer:

Anonym sa...

Åååå, det förtjänar du. Ha det bäst!

Anonym sa...

idag var jag sjukt okaxig. satt och stirrade ned i ett bord och var väldigt väldigt blyg. men det blev bra ändå.

Anonym sa...

Jag har sparat ut mitt hår så länge nu, oftast gör jag inga frisyrer alls, utan kammar bara ur tovorna, men ibland är det kul att göra nåt roligt med det!

Skitsnygg bild på dig tjejen! Hoppas du hade kul när du drack öl!

kram

Anonym sa...

Självfallet har alla rätt till en åsikt. Jag är för att alla ska få uttrycka sin åsikt. Men jag gillar inte att bli påhoppas, skitsnackad och ropad efter på stan för att jag gör ett val som inte går hem hos dig. Du kan tycka vad du vill om mig, mina kläder, mina åsikter osv. men man ska respektera att folk är olika.

//Little Peaché

Anonym sa...

Sv: åh du... jag kommenterade inte på ditt inlägg...jag kommenterade på den kommentaren du lämnade hos mig.

//LIttle Peaché

Josefine sa...

maria: åh tack!

kajsa: ja det är sådär jag också brukar vara. hade största värsta blyghetssjukan när jag var yngre. är fortfarande den som pratar minst i stora sällskap. men det brukar ju bli bra det med!

sassy: haha... "kammar bara ur tovorna"! Tack så hemskt mycket!

Little peaché: jag har inte gjort några påhopp. Och självfallet har alla rätt till sin åsikt - men det förbjuder inte en diskussion.

Bilder bland annat sa...

Sv: Och du gjorde just min dag. Tack! :)
Ska man fortsätta på smickerspåret verkar du vara en väldigt vettig person (av det lilla jag hittills har läst). Snygg också.

Anonym sa...

du är bland det allra snyggaste i hela bloggosfären babe!
puss

Josefine sa...

bilder bland annat: tack! och det var så lite så.

garderobsgrubbel: oj... hahaha... tack! det var verkligen en fantastisk komplimang! det gjorde mig väldigt väldigt glad ska du veta. kram

Anonym sa...

Nästa tur till Alingsås, så går du till Ekstedts Bageri och café och fikar. Litet ställe men absolut bäst i Alingsås.

A-K på Hisingen