fredag 30 januari 2009

Det är en hård dag idag.

M vaknade med "smärtor". De verkade ganska diffusa för han verkade inte kunna precisera var de satt någonstans. Det gjorde ont i huvudet, över bröstet, i halsen samt på tungan där han nu fått en förkylningsblåsa.

Han gnällde lite över förkylningsblåsan. Lilla S undrade om han skulle stanna hemma från jobbet eftersom han hade ont på tungan. Det trodde han inte att han skulle. Det verkade dock som om han övervägde det.

M kan vara den människa med lägst smärttröskel i världen. Nä nu tänker jag nog fel. För honom finns ingen tröskel. Antingen känns det ingenting alls eller så är det smärta.

När jag lämnde lilla S på dagis så gick jag förbi ett av gårdagens löp där det stod något i stil med "Huvudvärken var hjärnblödning". Hoppas att M inte sett den. Annars kommer det vara på tapeten varje gång han får en smärta som är någonstans ovanför axlarna.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Haha! Jag uppskattar att få lära känna mannen bakom bloggfrossa lite närmre på det här sättet. Han är alltså inte så tuff som man tror ;)

Caravaggio sa...

Trösklar är för robotar. Igår hade jag ont i magen vilket jag direkt trodde var blindtarmsinflammation, jag hade en kort släng av hjärtattack också tills det gick upp för mig att jag hade ont i höger arm istället för vänster.

En jätteunderlig grej med hela huvudvärk-var-hjärnblödning-historien som väl är hämtad från Magdalena Graafs liv är att när det hände och kom upp på Aftonbladets nätsida var rubriken "Magdalena Graaf drabbad av blödning i hjärnan - tvingas hoppa av Let's Dance".

Katinka sa...

Haha... sådär är det verkligen! Fast jag är också gnällig när jag är sjuk s det går nog på ett ut i vårt hushåll.

Tinalinatiny sa...

Jag är nog ganska lik M på den punkten. Fruktansvärt hypokondrisk. Fast det är klart, en blåsa på tungan hade jag nog inte funderat så mycket över.. ;P

Josefine sa...

emma: han är inte så tuff som han vill låta påskina. han är världens mjukaste... inte när han spelar spel dock. då ska man akta sig.

caravaggio: jo men det är klart att det är blindtarmen! så funkar det här också. man kan säga så här: m omfamnar och bejakar smärtan medan jag förnekar allt - även hans smärtor. ja det var en väldigt underlig rubrik faktiskt.

katinka: haha.. ja här är det verkligen bara på ett håll! tur det.

tinalinatiny: det är inte lätt att vara sjuk! men blåsan är ju verkligen att ta i som sagt.

dag för dag sa...

Stackars stackars dig...det är allt jag kan säga.

Josefine sa...

Ja, du vet ju hur det funkar. Jag kör på "skratta och peka"-metoden. Tough love liksom.

Anonym sa...

Hm, han kanske bara måste vra värre än du nu när du har ont i halsen?

Hoppas han inte såg den där löpsedeln, i så fall får du nog åka till akuten med honom!

Kram

Josefine sa...

jag tror helt klart att du har en poäng! att jag inte kom på det själv. så måste det vara naturligtvis. jag ska hålla honom ifrån den löpsedeln... hahaha.. kram