lördag 10 januari 2009

Bankanalen förgyller vår morgon,

jag ser just en wanna-be-rock-star till programledare leda ett "tjejband" (who oh why säger de så?) i att spela in en riktigt kass bolibompalåt. Boom Shakalack heter det förtjusande lilla programmet.

Det konstiga är att den där killen som vill bli rockstjärna inte låter barnen vara med på riktigt. Han "rockar" deras låt "Vänskap är viktigt" med sin akustiska gitarr. Han har hockeyfrilla. Allt känns fel.

Kan slå vad om att han spelat in låten själv, lagt The pearls (så heter barnbandet) musik på det och lagt ut skiten på sin my space.

Vad är det med musik + barnröster?
Det skaver i mina öron.

det är naturligtvis inget fel på barn + musik alls. de får hålla på så mycket de vill. det är en bra grej att hålla på med musik men helst inte så att vuxna behöver höra det tror jag.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hahha. Kom att tänka på The Pinks. Vet inte riktigt varför ;-)

Medelklassman sa...

Lovely. Min hatlåt alla kategorier är Cornelis Wreeswijks (stavade han så?) "Turistens klagan". När barnkören kommer in med glada skratt på slutet vill jag alltid skjuta mig i ansiktet.

Naa nana nana naa naa...*pang*

Josefine sa...

maria: hahaha.. pinks! dem har jag inte tänkt på på ett tag...

30+: hahaha...ja fy satan för den där barnkören. det skär ju i öronen. det är inte charmigt. det är enbart äckligt. för att inte tala om solstrålarna i bolimbompa...