söndag 11 januari 2009

I tried being reasonable, I didn't like it.

Jag sågade Cint Eastwoods "Gran Torino" tidigare ikväll. Det föll inte i god jord. Nej nej.

I vår familj finns det en som gillar s.k. tuffa killar.
Speciellt avdankade hårda killar. Åt dem har han ägnat en hel sida.
Nej, jag vet, det är inte normalt. Men gulligt på något sätt. Ja det måste jag ju säga eftersom jag spenderar mitt liv tillsammans med honom.

Men herre gud. Den där Gran Torino var präktig skit.

Och då sitter han där, min gode M och surar över hur jag så här dagen efter sänker betyget ett snäpp till. Igår vågade jag mig helt enkelt inte på att sätta en 2:a eftersom hans moder var närvarande - jag misstänker att hon inte var så sugen på showdown ang. skitfilm med Clint Eastwood.

Så jag sågar Gran Torino. M blir ledsen som ett barn. Känner sig skändad.

Inte så Clintanskt kan man tycka.
Nej verkligen inte.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Åsikter ska man ha och stå för dem. Kör hårt!

Josefine sa...

yes box! :)

mikebike sa...

bah!

Medelklassman sa...

Hahaha. Skändad. Ett ord som passar ütmärkt i sådana här domestiska dispyter.

Josefine sa...

mikael: eh.. lilla vännen.

30+: passar väldigt bra. glömde berätta att det nästan kom en tår också.