fredag 16 januari 2009

Vad är det här?


Jo men visst är det vår gran. Den skulle ha kastats ut för ett tag sedan. Det enda som hänt är att prydnaderna åkt ner i den tjusiga ikea-kartongen och att Ryssland nu upptäckt glädjen i att leka med grenarna. Det i sin tur resulterar i att vi har ett förtjusande litet hav av skitvassa granbarr över golv samt matta.

Varje kväll tittar vi på den och hatar dess sorgliga uppsyn intensivt.
Gör vi något åt det? Nej.
Nej, vi väntar på containerna som ska komma "snart". M säger att den ska göra det i alla fall. Jag vet inte ens om det är sant eller om det bara är något han säger för att vi ska slippa göra något åt saken.

Jaha. Nu ska jag iväg till kyrkan.
Examensdag (sjuksköterske) idag för en vän. Trodde inte att man hade dylikt i kyrkan. Men det kanske man kan behöva så här inför en barnlös helg. Det brukar ju bli ett våldsamt syndande då på alla sätt och vis.

7 kommentarer:

Jo tjena sa...

Gör som folk gör här i Stockholm - släng den på gatan.

Medelklassman sa...

Det var den sorgligaste ursäkt till gran jag sett sedan svärfars freakgran 2005. Att ni ens tog in den från första början betingar en LVM-utredning.

Kan ni inte slänga den i älven, så flyter den ut mot Vinga fyr?

Josefine sa...

jo tjena: ja det borde vi kanske. eller vi och vi. m får ta handom det!

30+: men åh... nu har vi ju inte vattnat den på tre veckor. Den är lite ledsen bara. Jo kanske att vi låter den flyta till Vinga!"

Nipe sa...

Säger bara en sak: Plastgran! Barrar bara lite, bara att packa ner i kartong. Sticks inte heller.

Medelklassman sa...

Plastgran?

*får infarkt*

Josefine sa...

nipe: nä plastgran. där går gränsen. mina föräldrar ville införa det i min ungdom och då höll jag på att spontandö. riktig gran eller ingen gran.

30+: jag förstår precis. hoppas någon åtreupplivade dig. man kan inte gå miste om en sådan sur bloggare som du.

Nipe sa...

Nä ni, det tyder faktiskt på mognad att ha en plastgran så det så ;-) hahahaha.
MIn ursäkt är att om man är uppvuxen mitt i en granskog, ja så har man liksom tappat behovet av riktig gran. Annars håller jag egentligen med er till fullo, riktig gran är ju liksom grejen, men...