fredag 2 januari 2009

M började nästan gråta när han såg inlägget nedan,

han vill att jag ska framställa honom som smart.

Så:
M är faktiskt jättesmart. En av de smartaste jag vet.

Exempel:
Han går bort till trappan ner till sovrummet och ropar "vad är det jag ska göra?"

Ja inte vet jag. Det sa han inget om när han gick men nu snyter han sig så det kanske var det han skulle göra. Nä. Det var glasögonen han skulle hämta. Jag tror att han behöver vila lite.

Exempel II:
En gång lurade jag i honom att tarmarna kan bli förslappade om man håller inne med fisar. Jag sa att detta skulle kunna ställa till det för honom på jobbet eftersom han vid lurtillfället hållt inne med fisar i ett halvår och sparat dem ut till balkongen när jag gick på toan (det här var i början av vårt förhållande). Jag fick honom att tro att hans fisar från och med nu skulle komma att kunna explodera när som helst utan att han kunde styra det. Han såg skräckslagen ut. Jag lät honom tro det ett tag. Jag njöt.

Men faktiskt så är han smart. Annars hade vi inte varit ihop.


Oj. Nu säger han att om jag skriver något fint så blir det massage på fötterna sen!!!

M är världens bästa. Smart, vass, rolig, snäll och så jävla snygg. (Och allt detta är sant.)

Fotmassage tack!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha! Hoppas du fick din fotmassage. :P

Kramelikram

Medelklassman sa...

Nejmen vad sade jag om såna här "grejer jag och min kille tjafsar om"-inlägg?

Okej att ni suttit inne med varann hela julledigheten, men nu får ni ge er ut och skaffa lite intryck.

(Klirr! Oj, var det mitt glashus som gick sönder?)

Josefine sa...

ann-louise: haha! yes box. jag har fått fotmassage genom hela "milk" dvs i 2 timmar!

30+ Hahaha... okej.. imorgon ska vi försöka släpa oss ut. Om mr bike blir frisk men det verkar gå så där. Tror iofs att han fejkar lite för att slippa göra saker som är jobbiga.

Bilder bland annat sa...

Det är skoj att lura sina (ibland) halvförvirrade hälfter, riktigt roligt. :D
Jag är en hejjare på att få min man att spricka av förvirring när jag sagt något som han inte vet om han ska tolka som ett skämt eller inte.

egarcia sa...

När jag var tonåring lurade jag i mina kompisar på landet att i Stockholm (jag bodde där då) var alla tvungna att använda näsfilter mot alla föroreningar. Att alla fick sådana specialgjorda efter storlek och form på näsan, haha, sen glömde jag berätta att jag bara drev med dom. Undrar hur länge dom gick runt och trodde att det var så!?

Anonym sa...

åh jag blev alldeles tårögd av detta fina inlägg...snyft!

hoppas dina fötter är masserade nu.

Josefine sa...

bilder bland annat: haha... visst är det! jag älskar det. tyvärr verkar jag ha tappat stinget. fast imorse gjorde jag ett halvdant lur och fick honom att tro att jag visste vem som "skvallerkranen" på gården här är och att jag visste var man kunde få all info om ALLA som bor här. det trodde han på. sen slutade han tro på det när jag sa att man fick betala 100 spänn per upplysning.

egarcia: hahahaha.... skitbra lur! det är en sådan underbar känsla när man ser i ögonen hur de bara sväljer allt man säger och man ser att man kan tänja gränsen lite till och lite till...

garderobsgrubbel: de är så masserade och mjuka så! han masserade dem självmant i två timmar och det var underbart! :)

Världen enligt J. sa...

Det ÄR ett problem när ens partner läser ens blogg :) Plötsligt ser det misstänksamt surt ut i soffhörnet...

Anonym sa...

Oj, han kunde läsa ;-)