onsdag 21 januari 2009

For this, be sure, tonight thou shalt have cramps, side-stitches that shall pen thy breath up

Ikväll ska jag följa med Fia på boxning.

Det kan mycket väl innebära att detta är sista inlägget jag skriver.

Nu ska jag äta lasagne till lunch.
Senare ska jag äta lasagne igen (vi har ett ganska skralt matförråd just nu - dessutom är jag lite lat och orkar inte laga något nytt när vi har har kvar från igår).

Tänk om lasagne blir min sista måltid. Det är lugnt i så fall. Min lasagne är grym.
Så här gör man:

Tärna 2-3 morötter, hacka 2-3 gula lökar, dela på lite champinjoner och fräs allt i olja.
Pressa ner valfritt antal vitlöksklyftor (jag brukar ta 4) och fräs en kort stund. Häll på en burk krossade tomater, krydda med vad du vill (jag tog vitpeppar, svartpeppar och en grönsaksbuljong). Puttra i 10-15 minuter. Ta av från plattan. Vänd ner babyspenat. I med en stor burk keso. 2 msk italiensk salladskrydda. Rör runt. Fördela som vanligt varvat med lasagneplattor och lite riven ost. In i ugnen. Hur länge beror såklart på vilken sorts lasagneplattor man har. Ät med gigantisk grönsallad till.

3 kommentarer:

Tinalinatiny sa...

Det här kopierar jag & sparar, lät gudomligt gott!

Anonym sa...

Haha, det är klart att du kommer att överleva!

Träningen håller på till 20:30.

Ses snart!

kram

Josefine sa...

tinalinatiny: ja testa den! den blir väldigt god och är superenkel att göra.

sassy: låt oss hoppas det. jag kanske borde ge dig mikaels nummer så han vet var han ska hämta upp delarna av mig sen. kram!