torsdag 8 januari 2009

En jobbig grej.

Jag gick med i någon grupp på facebook precis när jag blivit medlem. Minns inte vad gruppen handlade om men det var någon politisk sak i alla fall. Plötsligt omformades den till en dejtinggrupp, "Speed date" tror jag att den heter. Varje dag får jag nya notifications om "here are some new men for you to meet". Grejen är att jag kan ju inte går ur den för då kommer alla att se på den där förbannade newsfeeden att "Josefine left speed date".

Och sen säger M att grupper inte kan omformas.
Mäh! Den har ju gjort det.
Jag skulle knappast leta killar på facebook.

Jag sökte och fann på en blogg (nööööööööööörd!)... badabing!

17 kommentarer:

Katinka sa...

Haha, vilket dilemma! Borde kanske passa på att kolla in killarna nu när du ändå har chansen haha...

egarcia sa...

Men åååh, är det därför jag får massa speed date meddelanden i min skräpkorg!??
Har alltid undrat vad det var...då är vi två för jag har heller aldrig gått med i nån dejtinggrupp nånstans.

Medelklassman sa...

Skyll er själva när ni håller på med dylikt trams.

Facebook = inte bra.

Josefine sa...

katinka: haha... eller inte. de heter saker som popoo, robaaan, mrtiger och sånt...

egarcia: ja säkert. det stod ett meddelande en dag om att gruppen bytt namn och innehåll. fattade ingenting. men där är nya meddelanden varenda dag.

30+: Äh. Suris.

Anonym sa...

Å, jag har hållt mig från hela facebooken. Det verkar vara ett klokt beslut ;-)

Josefine sa...

maria: haha.. ja jag tror det. jag har nog inte fått ut något vettigt av det öht.

Anonym sa...

ani difranco är ju megabra..och lasses version av you had time är vacker även om originalet är vackrare...

är det bruce dickinsson eller springsteen du menar?
puss

mikebike sa...

ja men då är det väl ett jävligt bra läge nu då att gå ur!

Anonym sa...

http://www.poladroid.net/download.html

äslkar en del youtubeklipp med Bruce och My hometown....magiskt!

Josefine sa...

mickepicke: jajaja. jag försöker men hittar inte skiten.

martina sa...

Haha det var faktiskt roligt! När jag var lite sådär "hemligt" gravid var det en som skrev öppet på min sida hur det var med magen, om jag varit på ultraljud bla bla... så ibland blir man rejält trött på facebook!

Världen enligt J. sa...

Det är bara att bita i det sura facebook-äpplet och lämna gruppen. Till allmän beskådan :D

Josefine sa...

martina: haha... facebook är som värsta djungeltelegrafen!

Världen enligt J: ja.. jag försökte det innan men lyckades inte. det verkar vara nån sorts spam-grej. mycket mystiskt allting.

egarcia sa...

Jag har kommit på det! Det är ingen grupp.
Gå in på
settings -
application settings - på sidan du kommer till då finns en rulllist
till höger där det står show, där väljer du
added to profile
så kommer listan upp med alla applications. Tryck på X på dom du vill ta bort eller gå in på about så kommer du till den applicatonsidan och där kan du trycka på remove.

Vet inte vad skillnaden är jag provade båda och båda sätten verkade funka.

Lycka till!

Anonym sa...

Denna application hette förr friend game eller dylikt och bytte namn till speed date.

Josefine sa...

anonym: okej. jag har i alla fall lyckats komma ur det nu genom egarcias tips.

Anonym sa...

Jag får också en massa Speed date updates och jag har aldrig förstått varför! me nu förstår jag ju! Det måste vara någon grupp som har omvandlats... Fult gjort! Och jag vet inte hur jag ska ta mig ur skiten!

Imorgon ska jag visa tatueringen, just nu är den täckt av gladpack.
kram