torsdag 1 januari 2009

Gott nytt år!

Klockan är 00.46
Jag är ensam uppe med Ryssen. Jag tittar på "Blommor av stål" som jag vid alla andra tillfällen den sänts lyckats undvika eftersom det alltid utlovas en gråtfest av rang när den recenseras. Och av det lilla jag tagit till mig har jag mest hört Dolly Parton säga "it makes you pretty" och att man bör använda gördel så jag tror jag betackar mig för den filmen. Fast den är säkert jättefin. Vad vet jag?

Mr Loverboy har halvsovit på soffan nästan hela kvällen (resten av tiden har han sovit i sängen). Han har 40 graders feber och började gråta av Notting Hill (en sån sak han kommer att sura för att jag avslöjar - han är ju en sån hårding). Själv grät jag en liten skvätt över vår glace au four när lilla S plötsligt uppvisade den grövsta raketskräcken jag skådat - allt verkade gå fel. Hon sprang och lade sig i soffan och blundade i en halvtimme och sedan fick jag leda ut ett blundande barn med händerna för öronen när hon skulle till toaletten och borsta bort alla tandtroll.

Annars har allt varit fint och dandy även om S var den enda som stassade upp sig i nyårsdress. Själv sitter jag i lacktights och en tandkrämsfläckig tröja - väldigt foxy. Nu blir det godis och vin och sen ska jag sova på soffan eftersom det blir lite varmt i en 1.40 säng när den ene är kokande het (och det är knappast på det sexuella sättet).

Jag tror vi delar på en flaska vin imorgon, jag och kärleken.
Hoppas det blir ett fint år för alla.
Det ska det blir för mig. Har jag bestämt.

7 kommentarer:

Anonym sa...

haha chuck norris :)

men ja vilken tuffing, trodde inte våra 7 månader gamla katter skulle vara så hariga.
men nu har de vågat sig fram igen..eller de ligger och trycker under bordet, men kommit fram från sängen och under sofan i af =)

puss

Anonym sa...

och då ska det ju tilläggas att stefan inte ville ha katt samt är allergiker...men de här två små bondkattsliven tål han hur mycket som helst...men har hört talas om fenomenet att allergiker helt plötsligt tål sina egna katter men är allergiska mot alla andras fortfarande..

Medelklassman sa...

Jamen Gott Nytt etc. Och ta inte Höglundslyriken som något slags programförklaring för 2009. Det var bara mina grannar som spelade den för mig under kvällens lopp. Underbar liten bit.

Anonym sa...

Gott nytt och hopppas att han kryar på sig. Vad mysigt ändå att sitta uppe med Ryssen ;-)

Caravaggio sa...

Jag har också lidit av raketskräck ända sen mina föräldrar skrämde upp mig med spökhistorier om vad som kan hända om man träffas av en raket. Jag kan glädja dig med att man kan leva ett näst intill normalt liv även med den åkomman. Om inte annat så lär man sig efter ett tag fejka en avslappnad inställning till fyvaddetvräkeripjäser.

Josefine sa...

30+: haha... okej. lovar. ska inte det!

maria: ja det var faktiskt väldigt mysigt. han var så trött och kelig.

caravaggio: haha... ja jag är också lite raketrädd. men det här lilla barnet till och med hoppade över chipsen och fick gå och lägga sig. men det är ju ihnte hela världen. det är mest skit med raketer ändå.

Anonym sa...

Vad tråkigt att pojken din blev sjuk! Och stackars lilla S! Vilken tur att du hade ryssen att gosa med i alla fall:)

På onsdag nästa vecka, är du sugen på att boxas då?

kram