tisdag 27 januari 2009

Smink och sånt.







När jag fyllde år i somras fick jag en sminklektion på Make-up-store av mina systrar. Den har blivit liggande fram tills nu när den är på gränsen att gå ut. Så som vanligt tog jag tag i det alldeles precis innan det var för sent.

Jag blev spacklad till tusen. Valde kvälls-makeupen. Det känns lite märkligt att man blir "tvungen" att ta rouge för att det ska finnas "något liv" i ansiktet. När jag pratade i min mobiltelefon efteråt blev den alldeles beige (okej nu överdrev jag... vit) av allt puder och foundation. Men jag är nöjd.

20 kommentarer:

mikebike sa...

Gah... Oh my fucking GAH!! :)

Josefine sa...

hahaha... okej. tack antar jag?

Tinalinatiny sa...

Himla fin sminkning & himla fin hårfärg.

mikebike sa...

oja! det var en komplimang!

mikebike sa...

hörde du om färgen? så är det när man anlitar en konstnär :)

Anonym sa...

Jättehäftigt. Att sminka sig är ballt, tycker jag.

Åsa sa...

Det är mitt nyårslöfte - att börja sminka mig.

Jag har också varit på Make-up-store en gång och blivit sminkad.
När min bror sedan skulle hämta mig hittade han mig inte, för han kände inte igen mig.

Anonym sa...

Schnygging där!
Fast det där med rouge förstår jag mig inte på. Det sägs alltid att det är en tjejs räddning i nöden. Men alltså. Då är jag alltid nödsatt då? För jag har ingen rouge och har knappt någonsin haft det på mig. Mest när någon kompis svept till mig med sin borste.
Fattar inte. Vill jag ha röda äppelkinder kan jag väl nypa mig?

Anonym sa...

Åh! Jag har varit en trogen läsare av Bloggfrossa i flera år, och har nu hittat till dig. Kanske gillar jag dig lite, lite mer :O (Säg inget till M)

Anonym sa...

Det blev skitsnyggt!

Jag blev proffssminkad en gång. Jag gillade ögonen som var sotiga och fina, samt läpparna som var röda och dramatiska. Men huden, fy fan! Ett centimetertjockt lager av foundation, puder och rogue, det kändes konstigt. Också fick jag jättemarkerade ögonbryn som var lite för mörka.

Men du var fin!

kram

Anonym sa...

JÄTTEfin! Smink, i love it. Utan det vore jag en blekfis utan tydliga ansiktsdrag.

Medelklassman sa...

Man vet att det är bra smink/frisyr/klädsel om ens kille vill hångla och göra det fula.

Tinalinatiny sa...

Gav jag mikebike stort huvud nu? Haha.

Josefine sa...

mikebike: eh okej. konstnären.

maria: ja det är kul med smink. kul att kunna trixa med utseendet ibland.

åsa: hahaaha... blev du väldigt mycket sminkad eller?

kajsa: oh tack! nä jag vet inte heller riktigt. livräddare kan tänkas vara lite att ta i. om man är ute nån gång ibland kan man ju också bli lite rosig liksom!

melinda: hahaha.... vad roligt! tack. det ska jag inte säga till honom men det lär han läsa här (jaaaa!)

sassy: ja herre gud vad hon smetade på grejor alltså. ska faktiskt bli skönt att tvätta bort de oräkneliga lagerna puder hon smällt på mig. huden ser liksom... död ut. Men tack! Det va rroligt att bli sminkad faktiskt. Att testa något som jag inte själv skulle komma på. Och få lära sig några bra trix också. kram!

johanna: ja jag med. jag är så sjukt blek. bortsett fårn fräknarna men de drog för ett tag sedan dyker väl upp med vårsolen (dvs om en evighet). tack så mycket!

30+: oj då är jag ju alltid smashing!

tinalinatiny: hahaha... jag tror det ja! han har tidigare skrutit om sina hårkunskaper men nu har han fått vatten på sin kvarn.

Anonym sa...

Snyggt! Mycket mycket snyggt. Jag har Make up stores foundation som är halvtäckande, den är skitbra och känns inte alls. I nyansen Milk. Ha ha, fanns inte ljusare... Hello blekfäjs-Emelie. Ikväll har jag sett Moto boy i Caroli kyrka. Nästintill falsettsjungande, alvnaken kille med elgitarr och stråkar på det. Riktigt fint var det. http://www.youtube.com/watch?v=P5UgtJbOBXA&feature=related

Josefine sa...

tackar tackar syrran! jaså du såg motoboy. vad kul! ska kolla länken. ska nog också slå till på en foundation däifrån. får välan också ta en bleker.

Anonym sa...

eh, halvnaken alltså. men det klart, en alv är ju på ett ungefär halv så det är väl samma sak.

Anonym sa...

Tack!
Ja, nu har jag tränat så jag inte kommer att bli stressad på hela veckan, om det nu går att träna bort stressen i förskott...

Du hänger väl på imorgon? Samma tid utanför din port?

kram

Anonym sa...

Mycket snyggt. Även om det hade varit en ful sminkning så hade det varit snyggt, för Allt klär en skönhet! Och ja, Majken - du har gjort ett bra jobb med haured.

Josefine sa...

tack lillsis! vad du är snäll. majken blir så kaxig när man säger sånt till honom. han tror att han är nån sorts frisör för att han färgat hår några gånger. han kommer bli olidlig..