fredag 9 januari 2009

Okej för att de här jeansen är skadliga för mina ögon.

Men priset är ju som ett skämt.
14 500 kronor för dessa jeans som måste ha orsakat en hel del miljöskador.
Jag skulle ha mycket svårt att försvara ett sådant inköp moraliskt inför mig själv. Eller vad skriver jag. Jag skulle utse mig själv till moraliskt förkastlig om jag köpte dem.
[bilden är hämtad från mrs h men läste om dem på weeklybloggen först]

Här kan man läsa om vad som används för att tillverka ett par jeans.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Jag hade ingen aning om att jeans skulle kunna kosta så mycket. De svindlar för ögonen...

Josefine sa...

ja det är helt ofattbart. först trodde jag att jag läste fel. sen utgick jag från att det var ett skämt. och sen var jag bara chockad.

Anonym sa...

Det var bland det fulaste jag sett. Hur sjutton kan de vara så dyra?!

Josefine sa...

troligtvis för att de hällt ett ton kemikalier över dem för att få den "rätta" looken. it's bananas.

Caravaggio sa...

Det måste vara en modern variant av kejsarens nya kläder. Det är skräp men bara för att man tar hutlöst betalt så luras folk att tro att det är nåt utöver det vanliga och att dom är dumma om dom inte ser storheten.

Hade H&M försökt ta 130 för dom i sin Diveded-serie hade dom blivit utskrattade.

Tinalinatiny sa...

Otroligt snygga & till ett riktigt bra pris. Eller hur var det nu? Ja, ögonen gör faktiskt ont & priset är bara helt galet, verkligen GALET. Jag skulle vilja veta vem som köper dessa..

Josefine sa...

caravaggio: det tror jag absolut att du har en poäng i!

tinalinatiny: hahaha... ja verkligen ett bra pris. det är några charterresor. samma miljöutsläpp troligtvis.

Anonym sa...

småpengar ;) hehe
galet ju!