tisdag 24 februari 2009

Kattmatsgubben.

Jag var nere på ICA och handlade frukost tidigare idag. Jag skulle även köpa mat till Ryssland och stod bland hyllorna och letade efter torrfoder - plötsligt står en man bakom min högra axel och väser i örat på mig

"Du vet vad han vill ha ser jag!"

Jag blev skiträdd och nästan skrek

"VA?"

Och då flinade den idioten och bara "haha.. har du inte sett reklamen för Friskies... hahahaha...." (med det där stolta förbannade gubbskrattet när de, som oftast ser Stefan och Krister som sina humoristiska förebilder, tycker att de sagt något riktigt lustigt). Och jag sa "eh jo. hejdå" gick bort mot kassorna och fantiserade om hur jag slog ner honom och sedan finfördelade honom i kattmatsburkar (hade alltså inte ätit frukost än så humöret var lite svajigt). Btw jobbade han där. Jävla ica-gubbe.

5 kommentarer:

Caravaggio sa...

Hahahahaha. Det var bland det obehagligaste jag hört. I vilken affär kan man få såna läskiga tillrop?

Anonym sa...

Du vet väl att det finns vegetariskt torrfoder för katter? Det är taurin tillsatt, så att det ska bli fullvärdigt. Min katt äter (nästan) bara det och gillar det skarpt! Jag tror grannen sticker till honom lite kött ibland och så hobbygnager han nog på lite möss och småfåglar ibland... :-(

Josefine sa...

Caravaggio: Ica på Kaptensgatan! Han stod så nära så att jag kände hur hans andedräkt träffade min hals och kind (kräks). På Ica händer alltid kosntiga saker.

anonym: ja jag har hört det. var får man tag på det? instinkten att jaga djur är nog svår att få bort...

Anonym sa...

Vi som bor i Stockholmsområdet köper allt sådant på underbara Goodstore. www.goodstore.se
De borde känna till andra distributörer ute i landet. Hör med dem!

Miss Baglady sa...

Muahahaha .. finfördela i kattmatsburkar, jag döör vad roligt ... eller äckligt föresten...