onsdag 17 juni 2009

Det börjar dåligt.

Efter klockan 3 någon gång vaknar jag av att Ryssland vansinnesrusar ur sängen för att möta M som kommer hem från fest med jobbet.
Vid 5 vaknar jag av att Ryssland välter ner och krossar mitt vattenglas. Upp och plocka glasskärvor och torka vatten.
Vid 6 vaknar jag av att Ryssland leker dåre i fönstret.
Vid 8 ger jag upp det här med att få en lång skön sammanhängande sömn och går upp.
Tar ut en kopp ur köksskåpet.
Välter ner ett espressoglas i diskhon och krossar minst två glas.

Nu äter jag frukost och tänker att de jävla glasen kan dra åt helvete. Nu ska vi ha allt i hårdplast.

12 kommentarer:

Björn sa...

Så allt är M's fel? Hade han inte varit på jobbfest så hade du o Ryssland fått en oavbruten natts sömn?

Josefine sa...

Vad hade någonting med M att göra? Ganska uppenbart var det väl katten som var jobbig?

Modus sa...

Jag gillar verkligen att det är glasen som blir målet för din frustration - inte katten! Katten gör ju bara som katter ska!

Krib sa...

Katten verkar vilja ge dig ett bra träningspass för det kommande året ;)

miri sa...

haha, stackare! fast ryssland hade nog rätt skoj.

Josefine sa...

modus: haha.. ja Ryssland har någon form av besatthet av att mixtra med dricksglas! jag får skylla mig själv som ställde det på ett för honom så lockande ställe.

krib: ja det verkar så! :)

Josefine sa...

miri: ja det tror jag också att han hade. vatten dricks bäst ur allt utom vattenskålen verkar vara hans bestämda åsikt!

Sophie sa...

haha ja såna där nätter vi många av oxå.

Jo tjena sa...

Vill du byta Ryssland mot hunden Gusten som jag för tillfället är väldigt trött på? Han är söt, kan skälla som fan och kan ge era köksstolar en helt ny form med sina tänder.

Anonym sa...

luktar småbarnsförälder om det där

Josefine sa...

alma: haha.. ja kan tänka mig det. ni har ju två stycken också!

jo tjena: det låter spännande! då får du en katt som kan bita i tårna när du sover, som ska vara med på alla bord där man har mat samt gräva i krukväxter! :)

anonym: det beror på att jag är småbarnsförälder and I love it.

LillaGrå sa...

Det är lovelylovelylovely med katt.