lördag 13 juni 2009

Kan du inte tända på mig lite?

Imorse skulle jag iväg och äta frukost med Johanna på Biscuit. Detta skulle M fira med att spela sitt nya älskade krigsspel. Jag har inte, tydligen, varit tillräckligt imponerad av hans skills i spelet. Så när jag ska gå säger han

- Du kan du inte tända på mig lite när jag spelar?
- ?
- Lite i alla fall?
- Va?
-Ja, men tycka att jag är lite tuff och så när jag dödar i spelet?
- Nej jag tror inte det.

Sen kom jag hem till en man med död blick (och med de konstigaste ansiktsrörelser jag sett) fullt koncentrerad på sitt "tuffa" spelande. Jag har nu inspekterat honom under hans spel och kan nu konstatera att NEJ jag kan inte tända på honom när han spelar. Han har ungefär samma hållning som Stephen Hawking samtidigt som han tuggar konstigt och gungar fram och tillbaka i soffan. Det allra allra sista jag tänker på när jag ser det här spektaklet är sex.
....


"Nu har jag bara 400 poäng tills jag rankar upp mig så jag får välja nytt vapen"

Resultat: Jag är våldsamt upphetsad. Måste slita av honom kläderna. Nytt låtsasvapen liksom. Shit vad HETT.

9 kommentarer:

Messa sa...

I mitt fall handlar det mer om att jag blir fasligt kåt varje gång min pojkvän köper eller säljer en fotbollsspelare eller gör mål eller skriker fula ord till domaren. Det är väldigt upphetsande. Eller?

Anonym sa...

Är det Metal Gear Solid? I så fall känner jag igen scenariot kusligt mycket. ;-)

Medelklassman sa...

Nu begriper jag inte alls vad du skriver om. Jag spelar datorspel jätteofta och jag får ligga jätte...eeeh.


Jaha...

Mr Elway sa...

Ha ha ha...

Hälsporren sa...

I anknytning till Mikebikes senaste inlägg uppmanar jag dig: ta på dig hängselbyxor!! :-)

Tinalinatiny sa...

Hahah, bara frågan "Kan du inte tända på mig lite?" är helt otroligt rolig! & ja, vad kan vara hetare än ett nytt låtsasvapen? Jäg har inte en aning ;)

Mr Elway sa...

Nu har du fått en förklaring på Granouille i inlägget Lukter.

Nipe sa...

Hahaha, dagens bästa! Till råga på allt har maken fått mani på dotterns Gameboy. Hur mkt ligga har det blivit sen dess då? Nä, inte det nä...

Sassy sa...

Shit, vilken insikt jag fick nu! Niklas spelar spel i timmar bara för att jag ska ligga med honom! Aha! Tack!