fredag 26 juni 2009

Ryssland har varit hos veterinären.

Man kan säga att veterinärbesök inte är Rysslands favourite waste of time.
Turligt nog fick en sköterska hålla i honom när han fick sprutan. Vill inte att han ska tro jag är hans egen privata torterare.

Nu tvättar han sig grundligt.
Han är ju inte van vid att vara ute bland folk och fä.
Han känner väl sig nedsmutsad nu den lille stroppen.

Spårvagnar var för övrigt det mest skräckinjagande Ryssland sett i sitt liv vad det verkar. He ain't seen nothin yet. Om några veckor blir det snipp snipp i lilla pungen.
En slagen hjälte.

4 kommentarer:

Medelklassman sa...

Jag ryser i hela kroppen.

Josefine sa...

haha... ja m måste HÅLLA sig för pungen så fort vi pratar om rysslands kastration. som om han vore rädd för att jag har tänkt ställa till med operationsfest på honom.

Anonym sa...

Å, vad stor din lille buse har blivit men så fin. Och jag som kattfanatiker blir så varm i hjärtat att höra kattägare som är ansvarsfulla och vaccinerar samt kastrerar gosbollarna. Det är kärlek till sitt djur även om lille Ryssen kommer stirra surt och vara så arg på tratten.

Själv letar jag efter en liten boll till Lavendel. Märker att hon behöver sällskap och någon att uppfostra. (Hon är självklart kastrerad men när hon hittades var hon dräktig och födde fem kattungar katthemmet lyckades hitta goda hem till).

Snart börjar kattungesäsongen och jag gråter när jag tänker på hur många kattungar som kommer bli sommarkatter och gå ett grymt öde till mötes i höst... grrr...

Oj, vad mycket jag skrev men det är ett ämne som ligger mig nära om hjärtat.

Sassy sa...

Vilken duktig kisse!

När Gollum blev knipsad fick jag för övrigt kastrationsångest...