torsdag 18 juni 2009

Gubbjävel.

OH MY FUCKING GOD
nu ser jag lite av Doctors på 4:an (jävla skitprogram).


Där står en idiotläkare och pratar om hur kvinnor får sluta som VD:ar när de blir 50 för att deras hjärnor "förstörs av klimakteriet"

han säger till en kvinna i klimakteriet att hon "simmar i klimakteriesjön" och att hennes "äggstockar dör och kroppen förstörs" och att hennes hjärna inte längre är vad den en gång var.

Turligt nog har de med en gynekolog som har lite bättre koll. Hon vill uppenbart döda klimakteriegubbläkaren för att han sprider en massa dynga. Kanske gör hon det snart. Måste fortsätta titta på den här galenskapen.

Och ja jag förstår verkligen att klimakteriet är problematiskt men jag betvivlar starkt att man blir efterbliven av det. Förstår inte varför det alltid ska pratas om hur kvinnors hjärnor liksom förmultnar så fort det sker förändringar i hennes liv: graviditet, få barn, amma, ta hand om barn, bli äldre, hamna i klimakteriet.

16 kommentarer:

Fredrik sa...

Sådant pucko borde aldrig få vara läkare över huvudtaget.

Medelklassman sa...

Och innan de når alla de där stadierna är de unga, naiva hysterikor.

You can never win.'

Sen finns det hjon som säger att feminism inte behövs för att vi kommit så långt.

Hälsporren sa...

... for the land of the free, and the home of the ignorants. Och detta är det land som vi svenskar ser mest upp till i hela världen. Man blir mörkrädd.

Anonym sa...

Var det plastkirurgen som sitter längst till vänster som sa det?

Josefine sa...

doktoranden: nej verkligen inte. Kul att söka läkarhjälp och bli uppskrämd till tusen med ålderomligt blaj.

30+: ja precis. det är hemskt. jag blir alldeles matt när jag hör människor prata om hur bra vi äntligen har det - hur jämställt och fint det är. bättre. visst (på vissa plan). men tillräckligt? nej verkligen inte.

hälsporren: ja man blir ju lite lätt mörkrädd.

mr arboc: åh har du också sett det? han är ju i vanliga fall den värsta dungspridaren men nu hade de lyckats få tag på en gästande läkare som bräckte honom i jävlighet. helt otroligt.

Johanna sa...

Det var det absolut sjukaste jag hört på länge.

Johanna sa...

Idiot!

Anonym sa...

Only in America...

Tinalinatiny sa...

OMFG! Är det sant?! Jag blir mörkrädd.

Åsa sa...

Producerat av Oprah Winfrey?

Jo tjena sa...

Vilken jävla skitläkare!

jonna sa...

jag är rädd att puckots idéer stämmer in allt för väl i mitt fall. först blev jag lite snurrigare än vanligt när jag var gravid. sen blev jag helt väck när ungen var nykläckt. och när jag började jobba igen eskalerade demensen helt oväntat ännu ett snäpp. mitt sista hopp nu är att det vänder om jag mot förmodan slutar amma innan klimakteriet.

Sassy sa...

vilken jävla idiot! Hur kan man bara säga något sådant? Sjuka jävel!

Josefine sa...

lilla J: ja det var verkligen vansinnigt.

johanna: exakt!

anonym: ja hoppas det men jag tror inte det.. fast vi hade kanske inte producerat ett svenskt program med en sådan idiot som får framträda som expert på området.

tinalinatiny: ja tyvärr. måste sluta ha igång det där programmet. blir enbart arg.

åsa: ja det kan jag tro.

jo tjena: du hade dött om du sett honom. han var galen.

jonna: men är det inte väldigt mycket trötthet bara när det gäller att vänta barn/få barn? inte att hjärnan blivit utvecklingsstörd plötsligt.

sassy: ja fy fan vad förbannad man blir när man hör sånt.

Anne sa...

Hatar också det där programmet innerligt. Tyvärr brukar jag tvingas se det på jobbet eftersom vissa av mina kollegor gillar det.
En gång pratade de om vad en barnfamilj måste ha hemma i sitt medicinskåp. Det var än det ena och än det andra, ett smärre apotek behövde man tydligen.
Själv tänkte jag på alvedonflaskan, näsdropparna och plåsterasken där hemma och kände mig mycket svensk (läs oamerikansk).

Sofia sa...

Haha! Jag såg också det där programmet och reagerade exakt likadant. Amerika - bara i Amerika.