måndag 22 juni 2009

Saker vi hittade under soffan när vi städade igår:

3 hårsnoddar (S:ets)
4 gummigrodor (Rysslands men från början S:ets)
1 vindruva
3 hårnålar
1 glasspinne
1 flaska ögondroppar (S:ets)
1 kondom

M tjurade en stund. Han undrade hur en kondom (som inte låg i sin förpackning) hamnat under vår soffa. Jag påminde honom om att min syster en gång skickat den till mig som någon form av skämt och att vi hittat den när vi packade upp några flyttlådor. Det mindes M ingenting av och surade en stund till. Eftersom jag tyckte att det var orättvist av honom att sura på mig som ingenting gjort blev jag sugen på att reta honom så jag sa att om jag skulle ligga med någon annan skulle jag knappast göra det i vår soffa och sen slänga en oanvänd kondom på golvet efteråt utan i ställer ta in på ett hotell. Det gjorde inte M:s humör bättre alls. Sen sa jag sanningen: att jag älskar honom och aldrig skulle göra något sånt. Då blev han glad igen. Det firade vi med att äta midsommarmat och dricka en varsin öl. Spänning i vardagen.

5 kommentarer:

Medelklassman sa...

För att vara en snubbe som kan "dö" 29 gånger utan knot verkar han ganska lättretad i övrigt... :-)

Josefine sa...

haha.. ja jag vet! det är helt underbart!

Ron Obvious sa...

Uff, nu kom jag att tänka på när jag hyrde lägenhet av "Slitztjejen" och, efter att ha bott där i ett halvår, storstädade... och hittade ett par gröna kalsonger under soffkuddarna.

(Jag är även väldigt nyfiken på vilket scenario som hann dyka upp i M:s huvud direkt efter fyndet.)

Joline sa...

Låter som kärlek när den är som allra bäst, tycker jag!

Tinalinatiny sa...

Jag känner igen det där med hårsnoddarna, som inte längre är mina utan katternas, haha.

Kondomfyndet var himla skoj ;)