söndag 21 juni 2009

Sköna söndag.

Den här helgen känns semestrig.
Vi dricker öl. Läser böcker. Spacklar lite. Hånglar lite.
M spelar lite playstation.
Bebisen sparkar lite.
Ryssland leker med de fyra sladdriga gummigrodorna vi återfann under soffan.

Nu ska M "bara ta en sista" någonting i sitt krigsspel sen ska vi hyra film och köpa godis.

Perfekt dag.

....
Väntar fortfarande.

"Är du färdig eller vill du att jag tar en bana till för den här är faktiskt den roligaste och de liksom slumpar fram dem så man vet inte när de kommer igen.. vill du att jag spelar en bana till? En till bara?"
.....
20 minuter senare

-Men va fan är du inte färdig snart?
- Jo! Alldeles strax! Den här röda baren ska bara gå ner helt. Eller den blå!

[jag städar under tiden duschen]
.....
ytterligare 20 minuter senare

- Hur går det?
- Så här lång tid har det aldrig tagit innan!
- Nähä?

- Fått över 100 poäng nu.
- Jaha? [tänker: men dö nån gång då din jävel]
...

- Är det färdigt nu?
- Ehm ja?
- Helt färdigt?
- Ja jag ska bara...

4 kommentarer:

Jenny sa...

Värre än Alfons Åberg! Hoppas det blev både film och godis till slut. Jag hyrde också en film men DVD-spelaren bråkar med mig så det fick bli bok på balkongen istället. Inte dumt det heller.

Anonym sa...

Åååå, nån gång ska jag fan lära mig spela dataspel.

Själv har jag legat och läst hela dagen bredvid Lavendel. Såååååå mysigt :-)

Hälsporren sa...

If you can't beat them, join them. Det är vad jag gjorde. Och upptäckte att vissa spel är fasiken roliga!

Jo tjena sa...

Göm spelet?