torsdag 25 juni 2009

Oljud.

Det är så plågsamt varmt inne i lägenheten just nu. Nere i sovrummen är det något bättre rent temperaturmässigt men där är i stället ett JÄVLA OLJUD eftersom gårdsrenoveringen dragit över ganska kraftigt på tiden. Närmre bestämt en månad över tiden. Jag kan tycka att det är ganska lång tid med en gårdsrenovering som ska ta två veckor som efter en och en halv månad inte ens är i närheten av att vara färdig. Och då vill jag även påpeka att det är 6 innergårdar TILL som ska renoveras (vi bor i ett k-minnesmärkt hus som har en ganska speciell gårdsutformning).
Det ska bli så underbart roligt att under semestern kunna vakna till kullersten som kraschar mot marken varje morgon från 7 och framåt. Och då har de inte ens börjat på den gården som vårt kök och vardagsrum vetter åt. Tänk va! Att kunna få vakna i sovrummet av maskiner som kör vid 7 och sen kliver man upp till köket och får lyssna på exakt samma typ av ljud till frukosten.

Okej. Ska inte gnälla. Jag har ju någonstans att bo.
Men det hade varit väldigt skönt att få ha det lite tyst och skönt en stund på morgonen.

Ryssland har dött på mattan nu. Jag ska gå ut och göra... nånting. Inte helt klart vad. Eventuellt åka till Scorett och känna på ett par fullständigt underbara kängor som M tycker är asfula. Hoppas finna dem i min storlek. Hoppas kunna köpa dem.

Inga kommentarer: